شناسهٔ خبر: 48731677 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

عذرخواهی کمیته برگزاری المپیک توکیو بابت اشتباه در معرفی ورزشکاران اوکراینی

سخنگوی کمیته برگزاری مسابقات المپیک توکیو از اشتباه رخ داده در معرفی شناگران اوکراینی عذر خواهی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، روز گذشته (چهارشنبه) در مراسم توزیع مدال مسابقات شنای هنری المپیک توکیو، گوینده فرانسوی زبان سالن شناگران اوکراینی را به اشتباه روسی معرفی کرد.

سوتلانا روماشینا و سوتلانا کولسنیچنکو ورزشکاران روسی روز چهارشنبه قهرمان مسابقه شنای هنری شدند و مارتا فیدینا و آناستازیا ساوچوک از اوکراین مدال برنز گرفتند، اما روی سکو به عنوان نماینده روسیه معرفی شدند.

این اشتباه به دلیل تنش‌های دیپلماتیک چندین ساله بین اوکراین و روسیه بسیار حساسیت برانگیز است. به همین دلیل کمیته برگزاری مسابقات المپیک توکیو روز پنجشنبه از اشتباه پیش آمده در مراسم اهدای مدال عذرخواهی کرد.

ماسا تاناکا، سخنگوی این کمیته در مورد این اشتباه گفت: "این فقط یک اشتباه عملیاتی بود. گوینده زبان فرانسوی (هنگام دعوت از مدال آوران) باید می‌گفت تیم اوکراین، اما به جای آن گفت روسیه! البته مسئولان بلافاصله متوجه این موضوع شدند و مسئول اعلانات نیز عذرخواهی کرد. من هم از این فرصت استفاده کرده و از اعضای تیم اوکراین، عذرخواهی می‌کنم. "

اعلان ها در بازی‌های المپیک معمولاً به زبان‌های ژاپنی، انگلیسی و فرانسوی انجام می‌شود که زبان اصلی جنبش المپیک مدرن است.

روابط بین روسیه و اوکراین به حدی تیره است که یک شبکه تلویزیونی روسی هنگام پخش مراسم افتتاحیه المپیک توکیو، درست قبل از ورود ورزشکاران اوکراینی برنامه خود را قطع کرد و پس از پایان رژه تیم اوکراین، پخش برنامه را از سر گرفت.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما