شناسهٔ خبر: 48709637 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پیش بینی تولید ۳۳۰ هزار تن انگور در استان قزوین

خبرگزاری صداوسیما

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین پیش بینی کرد در سال جاری زراعی ۳۳۰ هزار تن انگور در استان تولید شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، اسماعیلی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: امسال پیش بینی می‌شود ۳۳۰ هزار تن انگور از باغ‌های این محصول در استان برداشت شود.

وی افزود: ۳۲ هزار هکتار باغ انگور در استان قزوین وجود دارد که ۲۵ هزار هکتار آن در شهرستان تاکستان است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: حدود ۷۰ درصد انگور برداشت شده از باغ‌های استان قزوین به کشمش تبدیل می‌شود و ۳۰ درصد باقی مانده نیز به تازه خوری اختصاص دارد و بخشی هم به شیره، آبغوره و سرکه تبدیل می‌شود.

اسماعیلی تصریح کرد: استان قزوین رتبه دوم تولید انگور و رتبه نخست تولید کشمش در کشور را داراست.

وی افزود: بیش از ۳۰ واحد فرآوری انگور و تولید کشمش در استان قزوین به فعالیت می‌پردازند که بیشتر تولیدات خود را صادر می‌کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه بخش زیادی از کشمش تولید شده در استان قزوین صادرات می‌شود، افزود: کشور‌های حاشیه خلیج فارس، روسیه و اروپا بیشترین مقاصد صادراتی کشمش قزوین هستند.

اسماعیلی به صادرات بخش زیادی از کشمش قزوین از سایر گمرگات کشور و به نام‌های مختلف و نداشتن یک برند مطرح اشاره کرد و گفت: تلاش می‌شود تا کشمش تاکستان در قالب یک برند معرفی و به کشور‌های مختلف صادر شود.

نظر شما