شناسهٔ خبر: 48704341 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وضعیت کرونایی مازندران وخیم‌تر می‌شود

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی بابل از وخیم‌تر شدن اوضاع کرونایی مازندران خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، دکتر جلالی رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی بابل گفت:مازندران هنوز در صعود قرار دارد و به قله پیک پنجم نرسیده است و در صورت رسیدن به قله شاهد آمار بالای مرگ و میر در استان خواهیم بود.

او با اشاره به اینکه روزانه بیش از ۶۰۰ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری می‌شوند، افزود: در این پیک علی رغم اینکه اوضاع بدتر از تمام پیک‌های قبلی است، اما رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مردم کاهش چشم گیری داشت.

دکتر جلالی گفت: کادر بهداشت و درمان وظیفه شان این است تا آخرین نفس علیرغم مشکلات، خستگی‌ها و ناراحتی‌ها و بیماری‌های که می‌گیرند خدمت رسانی کنند، ولی مردم هم باید کمک کنند.

او با اشاره به اینکه مازندران از استان‌های برخوردار از ظرفیت‌های مناسب بیمارستانی بخصوص تخت است، افزود: تمام ظرفیت‌های تخت بیماران مبتلا به کرونا هم اکنون در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی پایان یافته است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی بابل با بیان اینکه این پیک وخیم‌تر از پیک‌های قبلی سویه کرونا در کشور است گفت: سرعت هم گیری دلتا در این پیک شدت بسیاری دارد و آمار مرگ و میر بالا است.

او با اشاره به اینکه وضعیت استان در هفته گذشته خوب بود، افزود: نگران هستیم بعد از ۲ تا ۳ هفته از شروع مراجعه بیماران سرپایی و بستری، بالاخره دلتا ویروس زهر خود را بریزد و شاهد تعداد زیادی از مرگ و میر بر اثر کرونا در استان باشیم.

دکتر جلالی گفت: با تعطیلی استان موافق هستیم به شرطی که شاهد انبوهی از مسافران به استان نباشیم که اعمال این ممنوعیت نیازمند تصمیمات وزارت کشور است.
انتهای پیام/س

نظر شما