شناسهٔ خبر: 48695765 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بهره‌برداری شتابزده از پروژه‌های فانتزی و ناتمام شهرداری شیراز

با پایان یافتن کار شورای پنجم شهر شیراز، شاهد افتتاح شتابزده تعدادی از پروژه‌های شهرداری هستیم، پروژه‌های که به طور عمده بدون نیازسنجی واقعی شکل گرفته و اولویت‌های عمومی کمتر در آن لحاظ شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، با پایان یافتن دوره پنجم شورای شهر و تغییراتی که به دنبال آن در مجموعه شهرداری و شورای شهر شیراز در دور ششم ایجاد می‌شود، شهرداری شیراز به تکمیل و بهره برداری از پروژه های عمرانی زیرمجموعه خود پرداخته است.

پروژه هایی که تعدادی از آنها، حاشیه‌های به دنبال داشته و پاسخ های غیرمنطقی متولیان امر نیز نتوانست افکار عمومی را قانع کند.

برخی از پروژه ها نیز این روزها در دقایق پایانی حضور شورای پنجم، به طور شتابزده افتتاح و بهره‌برداری شده و به نمایش گذاشته می‌شود.

پروژه‌هایی از قبیل سنگ‌فرش خیابان ارم یا آب‌نمای فلکه دانشجو همچنین نورپردازی‌هایی که به گفته شهردار شیراز، به لحاظ بصری برای مردم خوشایند بوده! مواردی است که در شکل‌گیری آنها، اولویت‌بندی و نیازسنجی لازم لحاظ نشده است.

افتتاح پروژه‌های فانتزی در دقیقه 90

با نگاه کلی و جامع به سطح شهر و حوزه مدیریت شهری می توان دریافت که در همان مناطق مشکلات عدیده‌ای وجود دارد که نادیده گرفته شده است به عنوان مثال مردم در محله ابیوردی با مشکلات متعددی مواجه هستند اما درست در کنار آنها پروژه‌های چند میلیاردی در حال احداث است.

به گفته شهردار منطقه یک، در حال حاضر 4 پروژه عمرانی در دست افتتاح قرار دارد که شامل پیاده‌روسازی خیابان عفیف‌آباد با هزینه‌کرد ۱۶ میلیارد تومان پیاده‌رو سازی خیابان وکلا از قدوسی شرقی تا قصرالدشت با هزینه کردن 3 و نیم میلیارد تومان همچنین ایجاد فضای شهری در بلوار نیایش و خیابان خبرنگار، آب‌نمای میدان دانشجو و سنگ‌فرش خیابان ارم با هزینه‌کرد ۲۴ میلیارد تومان می‌باشد.

غلامرضا نامورچی در فهرست پروژه‌های منطقه یک از موارد عمرانی نام برد و اظهار کرد که برنامه فرهنگی و اجتماعی در دست اجرا نداریم.

شهردار منطقه یک در حالی از افتتاح این پروژه‌ها نام می‌برد که شنیده‌ها حاکی از آن است، آب‌نماها هنوز تکمیل نشده و آماده بهره‌برداری نیست.

که این روند، فرضیه افتتاح نمایشی برخی از پروژه‌های شهرداری را بیشتر قوت می‌بخشد.

با نگاهی اجمالی به عملکرد شهرداری و اعتبارات هزینه شده، می توان دریافت که تعدادی از آنان در جایگاه خود قرار ندارند و اولویت‌های موجود و نیاز عموم مردم دیده نشده است.

چنان چه نیاز مردم را فقط در سطح نورپردازی و المان‌های بصری، تقلیل دهیم شاید بتوان گفت که گوشه‌ای از کار به درستی پیش رفته است اما واقعیت آن است که حوزه مدیریت شهری برای کلان‌شهری در تراز شیراز باید چشم‌اندازی وسیع‌تر و گسترده‌تر در نظر بگیرد تا بتوان به جایگاهی که شایسته سومین حرم است، دست یافت.

انتهای پیام/س

نظر شما