شناسهٔ خبر: 48692029 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ساخت قرارگاه امدادی حفاظتی در منطقه شیرکوه یزد

رئیس جدید هیئت کوهنوردی استان یزد از اختصاص زمینی به وسعت چهار هزار و ۸۰۰ متر مربع در منطقه شیرکوه برای ساخت یک قرارگاه چند کاربردی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حمیدرضا افلاطونیان رئیس جدید هیئت کوهنوردی استان یزد گفت: با اختصاص زمینی به وسعت چهار هزار و ۸۰۰ مترمربع در منطقه‌ شیرکوه، قرار است قرارگاه چند جانبه و چند کاربردی برای امدادرسانی، اسکان کوهنوردان و مقری برای حفاظت از گونه‌های گیاهی و جانوری  ایجاد شود.

او از تخصیص زمینی در مجموعه ورزشی شهید نصیری یزد به مساحت سه هزار مترمربع برای ساخت سالن صخره نوردی خبر داد و افزود: این سالن به صورت استاندارد برای برگزاری مسابقات ایجاد خواهد شد و علاوه بر این در نظر داریم یک سالن کنفرانس و سوئیت را برای مدرسان مهمان یزد بسازیم که هر کدام از این طرح‌های بزرگ نیازمند همراهی خیرین است.

افلاطونیان ارتقای رتبه‌بندی استان  در فدراسیون کوهنوردی را  از دیگر برنامه‌های این هیئت عنوان کرد و گفت: در حال حاضر استان در قعر جدول رده‌بندی هیئت‌های استانی قرار دارد، ولی تلاش خواهیم کرد در سال جاری آن را به سطح قابل قبولی برسانیم و در همین راستا و در گام نخست نسبت به ساماندهی کمیته‌های فنی هیئت در همه شهرستان‌ها اقدام کردیم.

او گفت: طی ماه‌های اخیر با توجه به وضعیت قرمز مبتلایان به کرونا و انتقال بیماری در استان و طبق اطلاعیه‌های فدراسیون کوهنوردی و صعود‌های ورزشی، برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های کوهنوردی لغو و جلسات هم‌اندیشی نیز به صورت مجازی برگزار شده است.

افلاطونیان افزود: سعی شده در ترکیب جدید هیئت کوهنوری استان از ظرفیت افرادی بهره گرفته شود که از وقت و سرمایه خود در این مسیر هزینه می کنند و به معنای واقعی به کوهنوردی عشق می ورزند.

رئیس هیئت کوهنوردی استان در پایان خاطرنشان کرد: برخلاف برخی هیئت‌های ورزشی که از افراد با نفوذ برای تامین منابع مالی خود استفاده می‌کنند، هیئت کوهنوردی بیشتر به ارتقای سطح کوهنوردی استان با استفاده از سواد این حرفه می‌اندیشد.

انتهای پیام/ی

نظر شما