شناسهٔ خبر: 48675062 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اشغال تمام ظرفیت بستری بیماران کوویدی در بیمارستان‌های مازندران

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران: تمام ظرفیت بستری بیماران کوویدی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مازندران تکمیل شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران، رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مجموعه ۲۰ و ۴۵ دقیقه امشب، گفت: بی توجهی به توصیه‌های بهداشتی از سوی مسئولان و شهروندان موجب شده تا با قرار گرفتن مازندران در پیک پنجم، آمار ابتلا و بستری بیماران مبتلا به کرونا در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸ حدود یک و نیم برابر در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان افزایش بی سابقه داشته باشد.

دکتر موسوی افزود: ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در پذیرش بیماران مبتلا به کرونا تکمیل شده است.


او با بیان اینکه بالاترین میزان تزریق واکسن در کشور مربوط به استان مازندران است، گفت: هم اکنون ۲۷ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال در استان واکسن کووید را دریافت کرده اند و سرعت واکسیناسیون در وضعیت خوبی قرار دارد.


رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: هم واکسیناسیون گروه سنی بالای ۵۰ سال فراخوان داده شد و گروه‌های شغلی در بخش حمل ونقل عمومی، خبرنگاران و آموزش و پرورش در مرحله دریافت واکسن هستند.


دکتر موسوی با بیان اینکه ظرفیت بیمارستان‌های مازندران حدود ۴ هزار تخت بیمارستانی است، گفت: هم اکنون بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ بیمار مبتلا به کرونا بستری هستند و مابقی تخت‌ها هم بیماران غیر کرونایی بستری هستند.


او از تمامی شهروندان خواست شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی را بیش از پیش رعایت کنند.

<div id="video-display-embed-code_6795070"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3182223/6795070?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما