شناسهٔ خبر: 48658370 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

توصیه رتبه یک تجربی به داوطلبان کنکوری

رتبه یک کنکور سراسری تجربی ۱۴۰۰ به داوطلبان کنکوری سال‌های آینده توصیه هایی را کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  نیما ابوالحسنی رتبه یک کنکور سراسری تجربی ۱۴۰۰، درباره رتبه برتر شدن کنکور اظهار کرد: برای کنکور سراسری در پایه دهم ۶ ساعت، پایه یازدهم ۸ ساعت و در پایه دوازدهم ۹ تا ۱۲ ساعت مطالعه داشتم.

او افزود: در عید ۹ ساعت مطالعه داشتم. در زمان کنکور تفریحاتی داشتم، اما نمی‌گذاشتم ادامه دار باشد و دغدغه ذهنی ایجاد کند. برای مثال، با دوستانم فوتبال بازی می‌کردیم یا فیلم تماشا می‌کردم و ۴۰ دقیقه روزانه در صفحات مجازی بودم و تمامی این روند‌ها را در زمان استراحت طی می‌کردم.

ابوالحسنی تصریح کرد: در زمان کنکور خانواده حامی بنده بودند و اگر اهالی خانه نتوانند آرامش روحی ایجاد کنند، قطعا دانش آموز کنکوری ضربه می‌بیند.

رتبه یک کنکور سراسری تجربی ۱۴۰۰ ادامه داد: در مدرسه تیزهوشان دولتی تحصیل می‌کردم که استعداد درخشان بود. فکر می‌کردم که رتبه بین یک تا سه تجربی را کسب کنم، اما به هیچ عنوان انتظار رتبه یک را نداشتم.

ابوالحسنی گفت: در آزمون‌های آزمایشی هم شرکت می‌کردم و در آن از بین ۱۵ آزمون، در ۶ آزمون رتبه‌های تک رقمی به دست می‌آوردم.

رتبه یک کنکور سراسری تجربی ۱۴۰۰ اضافه کرد: در دانشگاه علوم پزشکی تهران رشته پزشکی یا دندانپزشکی قصد ادامه تحصیل دارم.

ابوالحسنی اضافه کرد: به علت رتبه‌های تک رقمی که در کنکور به دست می‌آوردم بورسیه علمی می‌شدم و در طول ۳ سال دبیرستانم ۱۵ میلیون تومان هزینه کردم.

او ادامه داد: همیشه علاقه داشتم کار خود را انجام دهم و به رتبه شدن فکر نمی‌کردم و هم اکنون از این بابت بسیار خوشحالم.

رتبه یک کنکور سراسری ۱۴۰۰ تصریح کرد: همه داوطلبان کنکوری کتاب‌های مدرسه و کمک درسی را دارند، اما نکته متفاوت در این است که اگر آن‌ها در یک آزمونی رتبه خوبی را به دست نیاوردند نباید نگران آزمون‌های بعدی باشند و دلسرد شوند، بلکه باید به آینده درخشان خود فکر کنند.

ابوالحسنی بیان کرد: بنده همیشه از اشتباهاتم الگو می‌گرفتم و به دانش آموزان کنکوری ۱۴۰۱ هم توصیه می‌کنم که در صورت شکست خوردن حتما تحت هر شرایطی ادامه دهند.

نظر شما