شناسهٔ خبر: 48657335 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هیأت منصفه مطبوعات: حسام الدین آشنا مجرم شناخته شد

سخنگوی هیئت منصفه دادگاه مطبوعات از مجرم شناخته شدن حسام‌الدین آشنا در پرونده اتهام نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ احمد مومنی گفت: روز یکشنبه دهم مرداد ۱۴۰۰ در شعبه ۶ دادگاه کیفری یک استان تهران یک پرونده جرم سیاسی به ریاست قاضی شقاقی رسیدگی شد.
وی ادامه داد: نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی در دو شکایت این پرونده قبلا در شعبه نهم دادگاه کیفری استان تهران رسیدگی شده بود و بعد از اعتراض متهم، دیوان عالی کشور آن را به شعبه هم عرض - شعبه ششم - عودت داده بود.
مومنی راد افزود: دادگاه با قرائت قرآن و با حضور هیات منصفه‌ای غیر از جلسه قبلی شروع شد و پس از سخنان رئیس دادگاه، نماینده مدعی‌العموم به شرح کیفرخواست پرداخت سپس با توجه به حضور نداشتن متهم، وکیل او به صورت مبسوط و تفصیلی به دفاع از موکل خود پرداخت.
سخنگوی هیات منصفه جرایم مطبوعاتی و سیاسی گفت: متهم با تاخیر ۴۰ دقیقه‌ای وارد شد و دفاعیات خود را مطرح کرد و بعد از خاتمه دادگاه هیات منصفه جرایم سیاسی وارد مشورت شد و پس از اتمام شور، رأی‌گیری به عمل آمد.
وی اضافه کرد: هیات منصفه در یک اتهام و دو شکایت متهم را با اکثریت آراء مجرم دانست همچنین با اکثریت آراء متهم مستحق تخفیف دانست.
دوم آذر ۱۳۹۹ سخنگوی هیات منصفه جرایم مطبوعاتی و سیاسی از رسیدگی سومین پرونده اتهام جرم سیاسی برای حسام الدیم آشنا خبر داد و گفت: هیات منصفه رسیدگی به جرایم سیاسی پس از استماع دفاعیات متهم و وکیل وی، به اتفاق آراء، «حسام‌الدین آشنا» را در هر دو مورد اتهامی، مجرم شناخت و همچنین با اکثریت آراء وی را مستحق تخفیف دانست.

نظر شما