شناسهٔ خبر: 48646939 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

استاندار فارس خبر داد

انتقال آب خلیج فارس به فارس با سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی

رحیمی گفت: فاز اول انتقال آب خلیج فارس به استان با سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی انجام می شود و مقرر شده در مدت ۲ سال به بهره برداری برسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری شبستان  از  شیراز ،  «عنایت الله رحیمی»، امروز (یکشنبه 10 مرداد) در برنامه «کارنامه» شبکه فارس با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در استان گفت: ظرفیت بیمارستان دولتی فارس برای پذیرش بیماران کرونایی تکمیل شده است و 30 شهرستان در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفته اند.

استاندار فارس با اشاره به وضعیت آب در فارس افزود: میزان بارندگی در استان نسبت به سال قبل کاهش 50 درصدی داشته و برای انتقال آب از خلیج فارس به فارس در فاز اول این طرح با 68 کیلومتر لوله گذاری، آب با ظرفیت 15 میلیون مترمکعب از خلیج فارس به شهرستان های لامرد و مهر برای مصرف شرب و صنعت انتقال می یابد.

وی اضافه کرد: فاز اول انتقال آب خلیج فارس به استان با سرمایه گذاری 2 هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی انجام می شود و مقرر شده در مدت 2 سال به بهره برداری برسد و در فاز دوم آب از خلیج فارس به شیراز و شمال استان انتقال خواهد یافت.

استاندار فارس اعلام کرد: با افتتاح و آبگیری سد «هایقر» در چند روز گذشته و با اولین بارندگی آب یک هزار هکتار از اراضی پایین دست، شرب و صنایع منطقه و جنوب استان تامین خواهد شد و عملیات سد «نرگسی» در شهرستان کازرون بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی ادامه داد: خط دوم انتقال آب از سد «درودزن» به شیراز باعث کاهش قطعی آب در شیراز شده است و باید تکمیل شود و امسال انتقال آب از سد «رودبال» به روستاها و شهر «حاجی آباد» زرین دشت محقق شده و 40 هزار نفر از مردم این مناطق از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار شده اند.

رحیمی تاکید کرد: کشاورزان برای استفاده از آب سدها به شبکه های آبیاری و زهکشی نیاز دارند و شبکه آبیاری و زهکشی تنگ «براق» با 98 درصد پیشرفت فیزیکی، «تنگاب» فیروزآباد با 85 درصد، «درودزن» با 80 درصد، «سیوند» با 85 درصد و کوار با 70 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا هستند.

وی ادامه داد: با افتتاح تصفیه خانه شماره 2 شیراز که مدرن ترین تصفیه خانه کشور است، 600 هزار نفر از جمعیت شهر شیراز را پوشش می دهد و با افتتاح تصفیه خانه شرق صدرا در سال جاری بیش از 16 میلیون متر مکعب پساب تولید می شود و اجرای تصفیه خانه غرب شهر صدرا در دستور کار است.

استاندار فارس با اشاره به افتتاح راه آهن اقلید به یزد در روزهای اخیر گفت: خط آهن اقلید به یزد با بیش از 270 کیلومتر در توسه شمال استان اثر مطلوب دارد و دارای 13 ایستگاه است که فاصله زمانی شیراز به مشهد را چهار ساعت کاهش می دهد و آزادراه شیراز-اصفهان نیز 93 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

پایان پیام/664

نظر شما