شناسهٔ خبر: 48634453 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مخالفت با اجباری شدن گذرنامه سلامت

رویارویی مخالفان مکرون با پلیس در فرانسه

تظاهرات در فرانسه که در ابتدا درمخالفت با گواهینامه بهداشتی و واکسیناسیون اجباری آغاز، بسرعت به شعار‌های ضد دولت این کشور تبدیل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل­ ­­خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه فرانس ۲۴؛ تظاهرات روز گذشته در فرانسه که در ابتدا درمخالفت با گواهینامه بهداشتی و واکسیناسیون اجباری برای برخی مشاغل آغاز شد بسرعت به خواسته های سیاسی و ضد دولت این کشور  تبدیل شد و  نیرو‌های امنیتی برای پراکنده کردن معترضان از ماشین آب پاش استفاده کردند.

رویارویی مخالفان مکرون با پلیس در فرانسه رویارویی مخالفان مکرون با پلیس در فرانسه رویارویی مخالفان مکرون با پلیس در فرانسه رویارویی مخالفان مکرون با پلیس در فرانسه رویارویی مخالفان مکرون با پلیس در فرانسه رویارویی مخالفان مکرون با پلیس در فرانسه رویارویی مخالفان مکرون با پلیس در فرانسه

حضور ۳ هزار پلیس ضد شورش در خیابان‌های شهر‌های مهم فرانسه  

در پاریس، پایتخت فرانسه نیز درگیری میان نیرو‌های امنیتی و معترضان گزارش شده است.این تجمع ها در بیش از ۱۵۰ شهر از فرانسه از جمله پاریس، مارسی، رِن و مونپُلیه برگزار شد.
بنا بر اعلام وزارت کشور فرانسه، در مجموع، بیش از ۲۰۰ هزار نفر در این تظاهرات شرکت کردند.
معترضان در شهر نانت (Nantes)، واقع در غرب فرانسه شعار "آزادی، آزادی" سر دادند.
خبرنگار شبکه  فرانس ۲۴ در این زمینه چنین گفت: معترضان در شهر نانت به خیابان‌ها آمده بودند تا اعتراض خود را به گواهینامه بهداشتی نشان دهند. این، سومین شنبه متوالی بود که مخالفان واکسیناسیون اجباری کرونا و معترضان به گواهینامه بهداشتی در بیش از ۱۵۰ شهر فرانسه به خیابان‌ها آمده بودند.
شهروند فرانسوی گفت: من مخالف واکسیناسیون هستم؛ چراکه تاکنون هرگز دچار سرماخوردگی یا بیماری دیگری نشده ام. دیکتاتوری که آقای مکرون به راه انداخته و به معنای واقعی کلمه در تناقض با آزادی اساسی هر فرانسوی است.
تظاهرکنندگان در پلاکارد‌هایی که در دست داشتند، به دیکتاتوری مکرون حمله کردند.
۳۰۰۰ نیروی امنیتی و مأمور پلیس روز گذشته برای مهار اعتراضها به خیابانها آماده بودند . در پاریس تنش میان نیرو‌های امنیتی و معترضان شدیدتر از دیگر مناطق این کشور بود.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_6786285"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3180372/6786285?width=350&height=250"></script></div>
 
اجباری شدن ارائه گذرنامه سلامت از ۸ روز دیگر
در بین محدودیت‌هایی که به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است، واکسیناسیون اجباری برای برخی مشاغل به ویژه کادر درمان بیشتر مشهود است.
یکی از پرسنل پزشکی فرانسه گفت: " با اینکه استعفا کرده ام، اما همچنان عضو کادر درمان هستم. من استعفا کردم، چون فکر می‌کنم سیاه نمایی می‌کنند. باید بدانید که در دوران موج نخست همه گیری با ما رفتار نسبتاً بدی داشتند".
بر اساس نتایج یک نظرسنجی که به تازگی منتشر شده است، از هر ۱۰ فرانسوی چهار نفر از این اعتراضات حمایت می‌کنند. نتایج نظرسنجی دیگری نیز که در تاریخ ۱۶ ژوئیه منتشر شد، نشان داد ۶۲ درصد از مردم فرانسه با اجرایی شدن گواهینامه بهداشتی برای ورود به اماکن عمومی موافقند.
ارائه گواهینامه بهداشتی برای ورود به کافه ها، رستوران ها، سالن‌ها و قطارها، از تاریخ ۹ اوت (هشت روز دیگر) اجباری خواهد بود.
 
رواج پیدان کردن گذرنامه سلامت در اتحادیه اروپا 
استفاده از «گذرنامه سلامت» که دسترسی به مکان‌های عمومی پرخطر را برای افراد واکسینه شده یا دارای آزمایش منفی کرونا فراهم می‌کند پس از رواج در دانمارک و فرانسه در حال گسترش در سراسر اتحادیه اروپاست؛ چنان که در تازه‌ترین اقدام، ایتالیا از برداشته شدن گام‌های اجرایی نهایی برای به کارگیری آن خبر داده است.
دانمارک از جمله نخستین کشور‌های عضو اتحادیه اروپا بود که از بهار گذشته استفاده از گذرنامه سلامت را اجرایی کرد. استفاده از گذرنامه سلامت همچنان در دانمارک برای حضور در برخی امکان از جمله آرایشگاه‌ها یا سالن‌های ورزشی اجباری است. اما با عبور نرخ پوشش واکسیناسیون از ۷۱ درصد جمعیت این کشور، از روز یکشنبه آینده الزام ارائه آن برای ورود به موزه‌ها، سینما‌ها و تئاتر‌ها لغو شده و از ابتدای سپتامبر نیز حضور در بار‌ها و رستوران‌های این کشور نیز بدون در اختیار داشتن گذرنامه سلامت ممکن خواهد شد.
در مجارستان نیز برای تماشای حضوری رویداد‌های ورزشی و اجرا‌های موسیقی و همچنین مشارکت در تمام گردهمایی‌های بالای ۵۰۰ نفر نیاز به ارائه مجوز مصونیت است که پس از تزریق دُز نخست واکسن کرونا صادر می‌شود.

 

نظر شما