شناسهٔ خبر: 48633877 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پنجمین دوره جایزه ادبی آهوی سمنان فراخوان داد

سمنان- ایرنا- سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان گفت: پنجمین دوره جایزه ادبی آهوی سمنان با تمرکز بر شناخت حقوق کودک فراخوان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمودرضا دارایی روز یکشنبه به ایرنا افزود: از جمله فعالیت فرهنگی شهرداری سمنان برگزاری جایزه ادبی آهو است که این رویداد به پنجمین دوره خود رسید.

وی با بیان اینکه دفتر آفرینش و نشر کتاب سمنگان با مشارکت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان و کلینیک حقوق کودک سمنان، پنجمین دوره جایزه ادبی آهوی سمنان را برگزار می کنند، اضافه کرد: این جایزه ادبی آهوی سمنان ویژه کودکان و نوجوانان است.

دارایی با اشاره به اینکه پنجمین دوره جایزه ادبی آهوی سمنان در دو بخش آزاد و ویژه برگزار می شود، افزود: در بخش آزاد علاقه مندان با هر موضوعی  می توانند دست به قلم شوند و در بخش ویژه علاقه مندان با موضوع "آشنایی با حقوق کودک" بر اساس یکی از مفاد  پیمان نامه جهانی حقوق کودک شامل حق بهره مندی از هویت ،ملیت، خانواده، بهداشت، آموزش، بازی و امکان رشد جسمی ، ذهنی روانی و اجتماعی و همچنین حق برخورداری از مراقبت و حمایت  در برابر هر نوع بدرفتاری، ستمگری، سوء استفاده  و هرگونه استثمار که سلامت رشد  جسم و روان او را به مخاطره می اندازد، داستان های خود را ارسال کنند اما داستان هایی واجد شرایط حضور خواهند بود که تاکنون به طور رسمی در هیچ کتاب و رسانه ای منتشر نشده باشند.

وی یادآور شد: آثار ارسالی باید علاوه بر ارتباط موضوعی و ارزش ادبی و داستانی ، از جذابیت و قابلیت جلب مخاطب برخوردار باشند.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان با اشاره به اینکه به نویسندگان آثار برگزیده علاوه بر انتشار آثار، به عنوان یادگار پنجمین دوره جایزه ادبی آهو، لوح سپاس و به نویسندگان سه اثر برگزیده در هر بخش اصلی و ویژه تندیس جایزه ادبی آهوی سمنان و نشر آن ها همراه با حق تالیف اثر اعطا می شود.

دارایی خاطرنشان کرد: هر شرکت کننده می تواند حداکثر با سه اثر در این رقابت شرکت کند و داستان های پدید آمده با زبان و گویش های بومی ، همراه با برگردان فارسی آن ها  به دو صورت نوشتاری و گفتاری  باشند همچنین باید به همراه هر داستان نام و نام خانوادگی، سال تولد، شغل، محل زندگی، نشانی و شماره تلفن نویسنده نوشته شود.

وی بیان کرد: مهلت ارسال آثار تا پاپان مهر ۱۴۰۰و اعلام نتیجه و آیین اختتامیه تا پایان دی ۱۴۰۰ پیش بینی شده است.

دارایی گفت: شرکت کنندگان می توانند آثار تایپ شده خود را در قالب word و با پست الکترونیکی ahoo۱@gmail.com ارسال کنند.همچنین نسخه تایپی باید همراه لوح حاوی داستان در قالب word به نشانی دبیرخانه سمنان، بلوار معلم غربی فرهنگسرای امید خانواده، دفتر آفرینش های ادبی ارسال و یا ارائه شود.

علاقه مندان جهت شرکت و کسب اطلاعات بیشتر از این جایزه ادبی آهوی سمنان با شماره ۰۹۱۲۴۸۰۷۴۶۰ تماس بگیرند.

نظر شما