شناسهٔ خبر: 48632106 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مروری بر چند خبر کوتاه در استان فارس

افتتاح زمین تیراندازی در اشکنان، اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم در جهرم و مشارکت ۱۵۶ نفر از لارستانی ها در نذر خون مهمترین عناوین خبر‌های کوتاه باشگاه خبرنگاران جوان فارس را تشکیل می‌دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جلیل حسنی فرماندار ویژه لارستان گفت: همزمان با گرامیداشت روز انتقال خون ۱۵۶ نفر از مردم لارستان، ۷۰ هزار و ۲۰۰ سی سی خون خود را به نیازمندان اهداء کردند.

او، زحمات و همدلی پرسنل مرکز انتقال خون لارستان در تأمین فرآورده‌های خونی ستودنی دانست و اظهار کرد: از مردم عزیز شهرستان تقاضا داریم تا با مشارکت گسترده خود در تأمین خون و فرآورده‌های خونی مورد نیاز، بیماران نیازمند به این ماده حیاتی را یاری کنند.

فرماندار ویژه لارستان بیان کرد: خون‌های اهدایی مردم نوع دوست لارستان به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تحت پوشش پایگاه انتقال خون لارستان شامل لار، گراش، اوز، خنج، بی رم، لامرد، مهر، اشکنان، بستک و مناطقی از هرمزگان انتقال داده می‌شود.

حسنی با اشاره به اینکه هیچ نگرانی در خصوص محل خون گیری و شیوع کرونا در این شهرستان وجود ندارد، تاکید کرد: تمامی تمهیدات لازم جهت اهدای ایمن خون اندیشیده شده است و مردم می‌توانند با خیال راحت مراجعه و با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی، خون اهدا کنند.

اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم در جهرم

مسئول واحد پیشگیری از معلولیت اداره بهزیستی شهرستان جهرم گفت: تنبلی چشم یکی از علل نابینایی و کم بینایی خفیف تا شدید و دومین علت کاهش بینایی در کودکان است.

قلیچ خانی افزود: هدف از این طرح پیشگیری از تنبلی چشم است زیرا بینایی عامل کلیدی در نحوه‌ی یادگیری و عملکرد کودک است، نقص بینایی میتواند بر همه‌ی ابعاد رشد کودک (از جمله رشد هیجانی، عصبی، شناختی و جسمانی) اثر منفی بگذارد.

او ادامه داد: در نزدیک بینی، دور بینی و آستیگماتیسم اگر دید هر دو چشم بسیار کم باشد، هر دو چشم و اگر تفاوت دید آن‌ها زیاد باشد، چشم ضعیف‌تر نمی‌تواند تصویر آشکاری از اشیا دریافت کند و دچار تنبلی می‌شود. اشکالات مادرزادی در ساختمان چشم مانند آب مروارید، پایین افتادگی پلک که باعث می‌شود چشم نتواند تصویر آشکاری از اشیا دریافت کند و به تدریج دچار تنبلی می‌شود و لوچی یا انحراف چشم نیز می‌تواند باعث شود تا چشم منحرف نتواند تصویر واضحی دریافت کند و به تدریج تنبلی در آن چشم ایجاد می‌کند.

قلیچ خانی افزود: بهترین سن برای تشخیص و درمان این بیماری، قبل از ۶ سالگی عنوان کرد و گفت: خانواده‌های دارای کودک ۳تا ۶ساله، جهرمی که پیش بینی می‌شود ۸ هزار نفر نیز هستند با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و با همراه داشتن شناسنامه کودک خود، تا پایان اسفندماه امسال به مراکز ذیل مراجعه کنند و از سلامت چشم فرزند خود مطمئن شوند.

افتتاح زمین تیراندازی pcp در اشکنان

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان لامرد گفت: به همت گروه جهادی حسینیه اعظم اشکنان اولین زمین مستقل برگزاری مسابقات تیراندازی با اعتباری افزون بر ۵۰۰ میلیون ریال در اشکنان افتتاح شد.

فالی افزود:همزمان با افتتاح این زمین و به همت گروه جهادی حسینیه اعظم اشکنان و هیئت تیراندازی این بخش و با شرکت ۵۰ ورزشکار از شهرستان‌های لامرد ومهر، پارسیان و بندرلنگه اولین دوره از مسابقات تیر اندازی pcp کلاس ۲۵ متر در این زمین برگزار شد.

مادر شهید اسماعیل رحیمی جهرمی درگذشت

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان جهرم گفت: کبری اسدیان حقیقی مادر شهید معظم اسماعیل رحیمی جهرمی در سن ۸۵ سالگی بر اثر بیماری درگذشت و‌فرزند شهیدش پیوست.

حسینی افزود: مراسم تشییع این مادر امروز یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ در گلزار شهدای فردوس برگزار شد.

شهید اسماعیل رحیمی جهرمی ١٠ اردیبهشت ۱۳۶۱در سن ٢۴سالگی در عملیات بیت المقدس در جبهه فکه، بر اثر اصابت ترکش به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

امتناع ۳۰ درصد از واجدین شرایط واکسیناسیون کرونا در جهرم

فرماندار ویژه جهرم گفت: ۲۵ تا ۳۰ درصد از افراد واجد شرایط سنی تزریق واکسن کرونا در جهرم مراجعه نداشته اند که با توجه به سن این طیف جمعیتی و سویه جدید ویروس کرونا بسیار جای نگرانی است.

مهدی شفیعیان با اشاره به رشد فزاینده بیماران بستری در بیمارستان پیمانیه و تکمیل ظرفیت این مرکز درمانی خواستار رعایت دستور العمل‌های بهداشتی و پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی شد.

او افزود: با توجه به وضعیت بحرانی شهرستان جهرم لازم است که متولیان امر در اسرع وقت نسبت به رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا اقدام کنند.

رئیس ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان جهرم تصریح کرد: با توجه به اینکه تاکنون ۳۱ هزار و ۶۰۸ نفر از اهالی شهرستان در گروه‌های سنی اعلامی وزارت بهداشت در نوبت اول و ۹ هزار و ۳۱۵ نفر در نوبت دوم واکسینه شده‌اند، اما هنوز ۲۵ تا ۳۰ درصد از افراد واجد شرایط سنی مراجعه نداشته‌اند که با توجه به سن این طیف جمعیتی و سویه جدید ویروس (دلتا) بسیار جای نگرانی دارد.

فرماندار ویژه شهرستان جهرم تاکید کرد: همراهی اثرگذار مردم مؤثرترین عامل کنترل شیوع ویروس کرونا با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی است، اما می‌طلبد که روند واکسیناسیون عمومی تسریع شود.

پست برق ۴۰۰ کیلوولت لارستان با اعتبارات قطره‌چکانی قابلیت اجرایی‌شدن ندارد

معاون عمرانی فرمانداری ویژه لارستان، گفت: تسریع در روند اجرای پست برق ۴۰۰ کیلووات لارستان نیازمند عزم جدی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی برای پیگیری از سازمان برنامه‌وبودجه کشور در راستای اختصاص کلان ملی است و با اعتبارات قطره‌چکانی استانی قابلیت عملیاتی شدن ندارد.

احمد دلاور  در تشریح اقدامات انجام شده برای اجرایی شدن طرح پست ۴۰۰ کیلووات برق لارستان، اظهار داشت: طی هفته‌های اخیر کارشناسانی از برق منطقه‌ای استان فارس به دنبال انجام استعلامات خط انتقال برق لار به جناح بوده‌اند.

معاون عمرانی فرمانداری ویژه لارستان با اذعان به اینکه مسیر خط انتقال این طرح تعریف شده و اجرای آن در برنامه قرار دارد، افزود: با احداث پست ۴۰۰ کیلووات لارستان، خط انتقالی از پست برق لار به پست ۴۰۰ کیلووات جناح در شهرستان بستک متصل می‌شود.

دلاور با بیان اینکه محل زمین احداث پست ۴۰۰ کیلووات لارستان تعیین شده است، تصریح کرد: امید می‌رود با پیگیری‌های لازم، اعتبارات مورد نیاز این طرح مهم مصوب و کار اجرایی آغاز شود.

این مسئول با تأکید بر اینکه احداث پست ۴۰۰ کیلووات برق در خطه لارستان بسیار ضروری است که متأسفانه تاکنون اجرای این طرح اساسی بسیار معطل مانده است، یادآور شد: احداث پست ۴۰۰ کیلووات در لارستان از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به لارستان در سال ۱۳۸۷ است.

معاون عمرانی فرمانداری ویژه لارستان با اشاره به اینکه تسریع در روند اجرای پست برق ۴۰۰ کیلووات لارستان نیازمند عزم جدی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی برای پیگیری از سازمان برنامه‌وبودجه کشور در راستای اختصاص کلان ملی است و با اعتبارات قطره‌چکانی استانی قابلیت عملیاتی شدن ندارد، اضافه کرد: البته طرح پست برق ۴۰۰ کیلووات لارستان توسط بخش خصوصی نیز قابلیت اجرایی دارد که می‌بایست از طریق صندوق بانک اسلامی پیگیر این موضوع بود.

گفتنی است شهرستان لارستان باوجود وسعت بسیار، پراکندگی، اقلیم آب‌وهوایی و گرمای شدید هوا از نعمت نیروگاه برق قوی محروم است. از وعده احداث پست برق ۴۰۰ کیلوولت در لارستان سال‌ها می‌گذرد و هنوز آجری بر آجری گذاشته نشده و این امر یعنی کمبود برق پایدار منجر شده تا علاوه بر اُفت و خیز برق بخصوص در فصل داغ تابستان در لارستان، از طرفی در زمینه سرمایه‌گذاری در ایجاد صنایع سنگین و پرمصرف در این خطه مانعی وجود داشته باشد.

امید می‌رود در یک پیگیری منسجم از سوی مدیران ارشد استانی اعم از استاندار فارس، مدیران برق استان فارس و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بتوان بودجه‌ای اساسی برای احداث پست برق ۴۰۰ کیلوولت لارستان تخصیص داد.

توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت گوسفندی میان نیازمندان 

محمدابراهیم اخوت مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس گفت: به همت کانون فرهنگی هنری شهدا لارستان و با هماهنگی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس، یک هزار بسته گوشت گوسفندی بین نیازمندان جنوب فارس در شهرستان‌های داراب، مهر، گراش، خنج و زرین‌دشت توزیع شد.

او با بیان اینکه هر بسته دارای یک‌ونیم کیلوگرم گوشت گوسفندی است، افزود: این کار پسندیده توسط مؤسسه خیریه حضرت خدیجه (س) و برنامه تلویزیونی سمت خدا با عنوان طرح قربانی بزرگ ماه ذی‌الحجه تأمین و ارسال شده است.

اخوت یادآور شد: حدود ۷ تن گوشت گوسفندی در قالب ۴ هزار و ۶۰۰ بسته طی ماه‌های محرم، ربیع‌الثانی، رجب و ماه مبارک رمضان بین نیازمندان جنوب فارس توزیع شده بود.

انتهای پیام/ 

 

نظر شما