شناسهٔ خبر: 48590584 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تحولات سرزمین های اشغالی

یک شهید و ۱۲ زخمی در حمله نظامیان صهیونیست به شمال الخلیل

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد نظامیان صهیونیست یک جوان فلسطینی را هنگام مراسم تشییع یک نوجوان ۱۲ ساله به ضرب گلوله به شهادت رساندند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، ۱۲ فلسطینی در مقابله با نیرو‌های اشغالگر رژیم صهیونیستی که به مراسم تشییع کودک فلسطینی در شمال الخلیل حمله کرده بودند، زخمی شدند.
در درگیری فلسطینیان با نیرو‌های اشغالگر رژیم صهیونیستی در شهرک "بیت أمر" در شهر الخلیل ۱۲ نفر زخمی شدند.
نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی، جوانان فلسطینیان را با گلوله‌های پلاستیکی و فلزی و گاز اشک آور هدف قرار دادند.
المیادین خاطر نشان کرد حمله نظامیان اشغالگر صهیونیست بعد از آن انجام گرفت که فلسطینیان پس از تشییع کودک فلسطینی که شب گذشته توسط نظامیان صهیونیستی به شهادت رسیده بود، از مقابل مسجد الکبیر در شهرک بیت أمر در الخلیل دست به راهپیمایی گسترده‌ای زدند.

شهادت یک جوان فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست
در خبری دیگر، رویترز گزارش داد، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد سربازان اسراییلی یک فلسطینی را در جریان زد و خورد‌های روز پنجشنبه هنگام مراسم تشییع یک نوجوان ۱۲ ساله، به ضرب گلوله به شهادت رساندند. این نوجوان نیز روز قبل توسط نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده بود.
بنابر اعلام وزارت بهداشت فلسطین، شوکت عواد، جوان ۲۰ ساله فلسطینی بر اثر اصابت گلوله نظامیان اشغالگر به شهادت رسید. 

<div id="video-display-embed-code_6777274"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3178604/6777274?width=350&height=250"></script></div>

در همین ارتباط، خبرنگار خبرگزاری صداوسیما از فلسطین گزارش داد، محمد العلامی کودکی ده ساله ای بود که همراه با پدر و برادران کوچکش برای تهیه نان از منزل خارج شد، اما نظامیان صهیونیست در گذرگاه «بیت اُمَّر» در جنوب کرانه باختری به سوی او تیراندازی کردند. ۵ گلوله بر جسم نحیف او نشست و این در حالی است که هیچ کس علت این تیراندازی و ارتکاب جنایت را نفهمید، جز اینکه باید گفت آن‌ها اشغالگر هستند.
محمد را خداوند بعد از درمان هفت ساله پدر و مادر به آن‌ها عطا کرده بود. عمو و دایی او از شهدای فلسطین بودند.

نظامیان صهیونیست از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون ۷۲ کودک و نوجوان فلسطینی را در غزه و کرانه باختری به شهادت رسانده اند. 

نظر شما