شناسهٔ خبر: 48586329 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اشرف غنی: تسلیم طرح های خارجی که هدفشان نابودی افغانستان است نمی شویم

رئیس جمهور افغانستان امروز در مراسمی در کابل تاکید کرد که افغانستان به طرح‌های خارجی که هدفشان نابودی این کشور است تسلیم نمی‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان امروز پنجشنبه (۷ اسد/ مرداد) در مراسم گرامیداشت از روز ملی بیرق/ پرچم در ارگ ریاست جمهوری تاکید کرد که افغانستان به طرح‌های خارجی که هدفشان نابودی این کشور است تسلیم نمی‌شود.

وی اظهار داشت: «معنی حب الوطن این است که ما به طرح‌هایی که از بیرون کشور می‌خواهند افغانستان را به میدان جنگ تبدیل کنند تسلیم نمی‌شویم.»

وی بیرق/ پرچم افغانستان را تمثال استواری، عزم و اراده ملی خواند و گفت: در زمان حکومتداری طالبان یک برنامه و یا یک پروژه ملی در سراسر کشور افتتاح یا پیاده شد؟ آیا بزرگان طالبان به مردم توضیحات داده اند که چرا اسامه بن لادن را به منافع ملی ترجیح داده است؟ آیا به منافع ملی افغانستان تعهد دارید؟ یا به شبکه‌های بیرونی؟

اشرف غنی خطاب به طالبان افزود: «از عواقب آتشی که افروخته اید با خبر هستید؟ آیا می‌خواهید افغانستان به سوریه دوم تبدیل شود؟ اگر فکر می‌کنید که مردم این کشور به شما تسلیم می‌شود و هر کاری را که می‌خواهید انجام می‌دهید، در این باره دوباره غور کنید.»

رئیس جمهور افغانستان تاسیسات عام المنفعه که طی ۲۰ سال گذشته به دست آمده را مال مردم خواند و بیان داشت: طالبان برای نگهداری این سرمایه‌های بزرگ چه فکری دارند؟ آیا می‌خواهند که جنگ قومی، مذهبی و سمتی در این کشور به شکل بنیادی تبدیل شود؟ برای قضیه اسپین بولدک ولایت قندهار چه جوابی دارید؟ آیا تخم نفاق می‌کارید یا آماده اتفاق هستید؟

وی افزود: «آرزوی مردم افغانستان صلحی است که منجر به ختم دائمی جنگ و خونریزی شود و در داخل نظامی که آینده و حقوق ما را تامین می‌تواند با هم زندگی کنیم.»

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که از چندین ماه پیش روند صلح افغانستان متوقف شده و جنگ و خشونت از سوی گروه طالبان در بیش از ۲۰ ولایت این کشور افزایش یافته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما