شناسهٔ خبر: 48573633 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

آغاز واکسیناسیون ۳۲ هزار خبرنگار از ۹ مرداد | کدام خبرنگاران مشمول دریافت واکسن هستند؟

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: در طرح تزریق واکسن کرونا به خبرنگاران ۳۲ هزار خبرنگار در کشور واکسینه خواهند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر جعفر صادق تبریزی رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه بازدید از پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون امروز در مشهد اظهار کرد: تزریق واکسن کرونا به خبرنگاران از روز شنبه ۹ مردادماه آغاز می‌شود که در قالب این طرح ۳۲ هزار خبرنگار در کشور واکسینه خواهند شد.

تبریزی ادامه داد: البته در این مرحله تنها افرادی که کارت خبرنگاری داشته و کار میدانی انجام می‌دهند واکسینه می‌شوند و کارکنان تحریریه‌های روزنامه‌ها و هفته‌نامه‌ها واکسن دریافت نخواهند کرد.

وی بیان کرد: در این مدت ۱۰ میلیون نفر از گروه‌های شغلی حساس، غیر از نیروهای مسلح که واکسیناسیون آنها از مرزبانی‌ها آغاز می‌شود، در مدت ۱/۵ ماه واکسن کرونا دریافت می‌کنند.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: برای تزریق واکسن به فرهنگیان، ۸ منطقه در مشهد پیش‌بینی شده است که امروز مرکز تجمیعی واکسیناسیون فرهنگیان مورد بازدید قرار گرفت و به طور آزمایشی ۳۰۰ دوز واکسن به فرهنگیان تزریق شد.

وی ادامه داد: در ارتباط با  معلولان تاکنون ۸۰ درصد معلولان ساکن در مراکز تجمیعی کشور واکسینه شده‌اند و واکسیناسیون ۲۰ درصد باقیمانده نیز انجام خواهد شد و واکسیناسیون یک میلیون و ۵۰۰ هزار معلولی که در منزل نگهداری می‌شوند نیز در این دوره انجام خواهد شد.

تبریزی گفت: در این خصوص از امکانات و تجهیزات اداری دستگاه‌های اجرایی مربوطه برای واکسیناسیون استفاده می‌شود و واکسن، نیروی انسانی و همچنین ملزومات مورد استفاده توسط وزارت بهداشت تامین خواهد شد.

نظر شما