شناسهٔ خبر: 48571654 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هفتمین روز المپیک توکیو و رقابت ایران در دو رشته

توکیو- ایرنا- نمایندگان ایران پس یک روز شلوغ فردا (پنجشبه) در هفتمین روز بازی‌های المپیک توکیو در دو رشته تیراندازی و قایقرانی به رقابت‌ خواهند پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، ایران پس از پشت سر گذاشتن  یک روز شلوغ و سخت که با پایان رقابت شمشیربازی و حذف بدمینتون، دوچرخه سواری، بوکس و تیروکمان از گردونه رقابت ها به سرانجام رسید، هفتمین روز بازی را تنها با دو رشته آغاز می کند؛ هانیه رستمیان در تپانچه بادی ۲۵ متر پشت خط آتش قرار می گیرد. این رقابت فردا از ساعت ۹:۰۰ به وقت محلی و ۴:۳۰ دقیقه به وقت تهران در سالن آساکای توکیو شروع می‌شود؛ رستمیان با ۴۳ تیرانداز در خط آتش قرار می گیرد. در این روز کار تپانچه ایران پایان می‌یابد.  

در دیگر رشته یعنی قایقرانی نیز، نازنین مَلایی که در ماده رویینگ در گروه اول دور مقدماتی با نمایندگان بلاروس، آمریکا، پاراگوئه، نیجریه و سودان رقابت کرد و در پایان با کسب جایگاه سومی به نیمه نهایی رفت فردا ساعت ۱۰:۵۰ دقیقه به وقت محلی و ۶:۲۰ دقیقه صبح به وقت تهران با حضور نمایندگانی از ایران، آمریکا، اتریش، نیوزیلند، کانادا و انگلیس رقابت می‌کند.

کاروان ایران تاکنون یک مدال طلا در تیراندازی کسب کرده است. ایران در المپیک ریو ۲۰۱۶ با کسب سه طلا و یک نقره و چهار برنز در وزنه‌برداری، تکواندو، کشتی در جایگاه بیست و پنجم ایستاد.

المپیک توکیو به دلیل شیوع کرونا با یک سال تاخیر اول مردادماه ۱۴۰۰ - ۲۳ جولای ۲۰۲۱ در ۳۳ رشته و ۳۹۹ ماده  به میزبانی ژاپن آغاز شد و ایران   با ۶۶ ورزشکار ( ۱۰ زن و ۵۶)  راهی توکیو شد.

نظر شما