اعتمادآنلاین| هدف ساخت تونل البرز، اتصال جبهه جنوبی به جبهه شمالی آزادراه تهران- شمال در استان مازندران است.
به گزارش ایرنا، با افتتاح این تونل تمام گردنه هایی که برای تونل فعلی کندوان در زمستان برفگیر بود حذف و با عبور از تونل البرز به صورت ایمن، تردد صورت می گیرد. همچنین مسیر رفت به سمت شمال از داخل تونل البرز و برگشت از طریق تونل فعلی کندوان انجام می شود.
منطقه 2 آزادراه تهران- شمال به طول 22 کیلومتر در حال ساخت قرار دارد. برآورد اولیه منابع مالی برای اجرای منطقه 2 آزادراه تهران-شمال (باند اول) 2هزار میلیارد تومان بود که به دلیل تورم سال 99 و شاخص تعدیل به حدود 3هزار و 500 میلیارد تومان افزایش یافته است.
در مجموع بودجه مورد نیاز برای تکمیل آن 2هزار و 200 میلیارد تومان است که یک هزار و 100 میلیارد تومان آن توسط بنیاد و یک هزار و 100 میلیارد تومان توسط دولت تامین میشود.
مسیر تونل البرز در انتهای منطقه 2 آزادراه تهران- شمال و ابتدای منطقه 3 آزادراه است، پل زنگوله در جاده چالوس محل اتمام منطقه 2 و آغاز منطقه 3 آزادراه تهران - شمال است و جاده دسترسی تونل البرز از پل زنگوله شروع میشود. جاده دسترسی تونل البرز، یک تونل و 2 پل دارد و مسیر تونل پس از آن وارد جاده قدیم میشود.
باند رفت قطعه دوم آزادراه تهران - شمال تا پایان 1400 به بهره برداری خواهد رسید و باند برگشت نیز در سال آینده راه اندازی خواهد شد.
نظر شما