شناسهٔ خبر: 48564377 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

جشنواره استانی "شعر غدیر" برگزار می شود.

صاحب‌خبر -
 
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، ناصر مقدم با بیان این خبر گفت: جشنواره استانی شعر غدیر با هدف ترویج و توسعه ادبیات دینی و تقویت حوزه شعر آیینی و بمنظور نشر معارف علوی و واقعه مبارک غدیر خم، برگزار می گردد.
ناصر مقدم افزود: باید معارف مذهبی و فضایل علوی را همواره در اذهان مردم به ویژه نسل جوان جامعه، با بیان هنرمندانه و شاعرانه زنده نگه داریم و فضایل اخلاقی، سبک زندگی و شیوه حکمرانی، رشادت ها حماسه های مقاطع مختلف زندگانی حضرت امیرالمومنین علی (ع)، را برای همه نسلها و اقشار جامعه، بازگو و بازنشر نماییم.
وی افزود: شناسایی و حمایت از شاعران آیینی و معرفی و تقدیر از نفرات برتر این حوزه، از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز با مشارکت انجمن ادبی خانه شعر امروز، مقدمات و اقدامات لازم را در این حوزه انجام خواهند داد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز افزود: شاعران استان می توانند آثار خود را در قالب های شعر کلاسیک و شعر نو و در موضوعات و محورهای مرتبط با واقعه مبارک غدیر، از جمله؛ غدیر- عامل وحدت جهان اسلام، ولایت-زمینه هدایت، مهدویت-تجلی عشق به ولایت، فضایل اخلاقی- سبک زندگی و شیوه حکمرانی علوی ، از روز پنجشنبه 7 مرداد 1400 و به مدت یک هفته تا 14 مرداد 1400 از طریق روش های مندرج در فراخوان جشنواره، به دبیرخانه ارسال نمایند.
وی افزود: هر شاعر می تواند با ارسال حداقل یک اثر و حداکثر 3 اثر، در این جشنواره شرکت کند و آثار ارسالی نباید در سایر همایش ها وجشنواره ها، برگزیده شده باشد و در پایان جشنواره که در شهریور ماه سالجاری برگزار می شود، طی یک مراسم ویژه، به 12 اثر برگزیده، جوایز ارزنده ای از جمله اهدای لوح تقدیر همراه با هدیه نقدی تقدیم خواهد شد.
 
جهت مشاهده فراخوان جشنواره شعر غدیر اینجا کلیک کنید.
 

نظر شما