به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم؛ علی الهیار ترکمن در نشست تحول و منابع انسانی در سی و پنجمین اجلاس رؤسای آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آموزش و توسعه شایستگیها اهمیت زیادی دارد و بعد از جذب و بهکارگیری صحیح نیروی انسانی، نظام دقیق و کارآمد نیاز است تا افرادی که وارد دورههای آموزشی میشوند به صورت دقیق آموزشهای لازم را کسب کنند، متذکر شد: معلمان بعد از ورود به میدان کار متناسب با ارتقای تجارب، باید بر اساس روشهای نوین علمی، صلاحیت و شایستگیهای خود را ارتقا دهند.
معاون برنامهریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: در نظام رتبهبندی معلمان، توسعه شایستگیها که اثرات زیادی در دستیابی به رتبههای بالاتر دارد، اهمیت زیادی پیدا میکند.
وی ادامه داد: مهمترین بحث بعد از شناسایی و جذب نیروهای کارآمد، شیوههای تربیت معلم است.
الهیار ترکمن با تاکید بر اینکه افزایش منابع درآمدی یکی از کارکردهایی است که در اولویت سوم یا چهارم رتبهبندی قرار میگیرد، بیان کرد: اینگونه نیست که رتبهبندی برای افزایش حقوق انجام شود.
معاون برنامهریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره رتبهبندی معلمان متذکر شد: بعد از اقداماتی که در سال 94 با استفاده از ظرفیت قانون مدیریت خدمات کشوری انجام شد سال گذشته لایحه رتبهبندی معلمان با کمک دولت تدوین و به مجلس ارسال شد، دسترسی آسان برای فرهنگیان با بهکارگیری سیاستها، افزایش کیفیت آموزشی و انگیزه معلمان و ورود فعالانه آنها در فرایند آموزش و تربیت از اهداف رتبهبندی است که در کنار آن نظام پرداختها را طراحی کردیم.
وی بیان کرد: لایحه رتبهبندی معلمان به مجلس رفت و اینکه معلمان در رتبههای مختلف متناظر با 80 درصد حقوق هیات علمی دانشگاهها را دریافت کنند و تسری رتبهبندی به بازنشستگان توسط مجلس اضافه شد اما برای این شکل از کار منابع درآمدی وجود ندارد و کار با سختی مواجه شده است، رایزنیها در حال انجام است تا آنچه شان فرهنگیان و نیاز نظام آموزش و پرورش است، اجرا شود.
∎
نظر شما