شناسهٔ خبر: 48527442 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ورزشکاران شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی به المپین‌ها به صورت جدی هشدار داد که شیوه نامه‌های بهداشتی را با وجود تزریق واکسن در دستور کار قرار دهند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، دکتر غلامرضا نوروزی در رابطه با مثبت شدن تست PCR مهدی پیرجهان، دونده ۴۰۰ متر بامانع ایران که قرار بود به المپیک توکیو ۲۰۲۰ اعزام شود، گفت: قطعا ورزشکار به منظور برگزاری تمرینات و مواردی از این دست رفت و آمد داشته و قرنطینه صرف نبوده است.
او ادامه داد: با وجود تزریق واکسن کرونا، اما ورزشکاران باید مراقب باشند و این احتمال را در نظر بگیرند که ممکن است به کرونا مبتلا شوند.
رییس فدراسیون پزشکی ورزشی با تاکید بر اینکه ورزشکاران باید به صورت جدی شیوه نامه‌های بهداشتی را به منظور مقابله با ویروس کرونا رعایت کنند، گفت: نباید ورزشکاران به این امید باشند که با وجود تزریق واکسن به کرونا مبتلا نمی‌شوند و، چون ۲ دز واکسن تزریق کرده‌اند دیگر کرونا نمی‌گیرند.
 نوروزی با اشاره به اینکه تا جایی که اطلاع دارم فدراسیون‌های ورزشی همه تلاش و برنامه‌ریزی لازم را به منظور جلوگیری از ابتلای ورزشکاران به کووید ۱۹ در دستور کار قرار داده‌اند، افزود: ورزشکاران باید به صورت شخصی و دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت و به بهترین شکل ممکن از سلامت خود محافظت کنند.
وی ادامه داد: المپیک محل برداشت زحمات است و از فدراسیون‌ها هم درخواست می‌کنیم با برنامه‌ریزی و تلاش بیش از پیش از ورزشکاران اعزامی مراقبت کنند تا زحمات چند سال اخیر، بیهوده هدر نرود.
رییس فدراسیون پزشکی ورزشی در رابطه با اعزام گروه دوم پزشکی ایران به المپیک توکیو، افزود: گروه دوم فردا شب به توکیو اعزام می‌شود و با رفتن گروه دوم، گروه اول به تهران باز خواهند گشت.

 

برچسب‌ها:

نظر شما