شناسهٔ خبر: 48527011 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما از ايروان

ارمنستان از حملات نیرو‌های جمهوری آذربایجان خبر داد

وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد نیرو‌های جمهوری آذربایجان علیه مواضع نیرو‌های ارمنستان آتش گشودند.

صاحب‌خبر -

ارمنستان از حملات نیرو‌های جمهوری آذربایجانی خبر دادبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از ایروان؛ وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد: شب گذشته و امروز صبح نیرو‌های جمهوری آذربایجان علیه مواضع نیرو‌های ارمنستان آتش گشودند.
وزارت دفاع ارمنستان با اعلام این خبر افزود: حملات شب گذشته به سمت منطقه "گقارگونیک" و حملات صبح به سمت منطقه "یراسخ" ارمنستان صورت گرفته است.
وزارت دفاع ارمنستان با اشاره به این که این حملات زخمی و یا کشته بر جا نگذاشته است، اعلام کرد: به دنبال این حملات، فعالیت استخراج معدن "سوتک" ارمنستان در منطقه گقارگونیک به شکل موقت متوقف شده و کارگران آن به جای امن منتقل شده اند.
این در حالی است که دولت جمهوری آذربایجان ادعا می‌کند نیرو‌های ارمنستان علیه مواضع نیرو‌های کشورش در منطقه "کلبجر" آتش گشوده اند.
از چند هفته قبل، نیرو‌های جمهوری آذربایجان در استان‌های "سیونیک" و " گقارگونیک" ارمنستان سه ونیم کیلومتر پیشروی کرده و مستقر شده اند که هر چند وقت یک بار میان این نیرو‌ها در این مناطق درگیری‌هایی صورت می‌گیرد.
کارشناسان اظهار می‌کنند، علامت گذاری نکردن مرز‌های دو کشور مهمترین علت این درگیری‌ها است که باید هر چه زودتر برای آن تدبیری صورت گیرد.وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با صدور اطلاعیه‌ای اخبار منتشر شده از سوی وزارت دفاع ارمنستان را درباره درگیری دو کشور تکذیب کرد.
بر اساس این اعلام، اخبار تیراندازی و تبادل آتش میان نیرو‌های نظامی دو کشور در مناطق مرزی "خوجاوند"، "نخجوان" و کریدور "لاچین" بی اساس است.
در این اطلاعیه آمده است، اخبار منتشر شده حاکی از وجود اختلاف میان نظامیان ارمنستان و زخمی شدن برخی از آن‌ها بر اثر تیراندازی دیگر همرزمانشان دارد.

باکو ادامه درگیری‌ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان را تکذيب کرد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما از باکو؛ وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با صدور اطلاعیه‌ای اخبار منتشر شده از سوی وزارت دفاع ارمنستان را درباره درگیری دو کشور تکذیب کرد.
بر اساس این اعلام، اخبار تیراندازی و تبادل آتش میان نیرو‌های نظامی دو کشور در مناطق مرزی "خوجاوند"، "نخجوان" و کریدور "لاچین" بی اساس است.
در این اطلاعیه آمده است: اخبار منتشر شده حاکی از وجود اختلاف میان نظامیان ارمنستان و زخمی شدن برخی از آن‌ها بر اثر تیراندازی دیگر همرزمانشان دارد.

 

نظر شما