شناسهٔ خبر: 48525526 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

میقاتی: ضمانت لازم از خارجی‌ها برای خروج لبنان از بحران گرفته شد

تهران – ایرنا- نجیب میقاتی مأمور جدید تشکیل کابینه لبنان عصر دوشنبه گفت، تضمین‌های لازم برای برون رفت از بحران فعلی این کشور را از طرف‌های خارجی که وی اشاره‌ای به آنها نکرد، گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از رسانه‌های لبنانی، وی این سخنان را در دیدار با میشل عون رییس جمهوری لبنان بیان کرده است.

وی البته وظیفه خود  برای تشکیل کابینه را دشوار خواند و این کار را تنها در صورت همکاری همگانی امکان پذیر دانست.

به گفته میقاتی، کابینه وی براساس آنچه "ابتکار عمل فرانسه" خوانده شده است و نیز در راستای "منافع لبنان و اقتصاد این کشور" تشکیل خواهد شد.

وی شرایط بحرانی لبنان را به یک آتش سوزی تشبیه کرد که تنها در سایه همکاری جامع امکان خاموش کردن آن وجود دارد.

میقاتی بازرگان سرشناس لبنانی است که امروز دوشنبه بیشترین آرای نمایندگان مجلس این لبنان را برای تشکیل کابینه به دست آورد.

وی سیاستمدار و بازرگان ۶۷ ساله لبنانی است که  در سالهای گذشته از جمله از ۱۳ ژانویه ۲۰۱۱ تا ۱۵ فوریه ۲۰۱۴ نیز سمت نخست وزیری لبنان را برعهده داشته است.

پیشتر نیز نخست وزیران پیشین لبنان دیروز (یکشنبه) در نشست مشورتی، نجیب میقاتی را برای تصدی پست نخست وزیری این کشور پیشنهاد کردند.

پیش از این سعد حریری نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه انتخاب شده بود اما پس از هفت ماه، ۲۴ تیر امسال از این مسئولیت کناره گیری کرد. 

وی وظیفه تشکیل دولت جدید لبنان را در اکتبر گذشته با تصویب پارلمان لبنان و تایید «میشل عون» رئیس جمهوری این کشور برای چهارمین بار بر عهده گرفت، اما سایه نفوذ و مداخله دولت‌های خارجی بر او و تصمیم گیری‌هایش و نیز اختلافات در روند سیاسی این کشور، با وجود آن که لبنان با بحران مالی و در بدترین وضعیت اقتصادی طی دهه‌های گذشته قرار دارد، مانع از تشکیل دولت توسط او شد.

نظر شما