شناسهٔ خبر: 48461711 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اعمال دوباره محدودیت سفری میان استرالیا و نیوزیلند

با توجه به گسترش گونه دلتای کرونا در جهان، نیوزیلند از اعمال دوباره قرنطینه میان کشورش و استرالیا خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، در پی گسترش گونه دلتای کرونا، جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند، امروز (جمعه) در یک کنفرانس خبری در جمع خبرنگاران اعلام کرد که انجام سفر بدون قرنطینه میان کشورش و استرالیا حداقل به مدت هشت هفته متوقف می‌شود.

او همچنین در ادامه افزود که نیوزیلندی‌هایی که به کشور خود بازمی گردند باید ابتدا قرنطینه شوند.

آردرن با اشاره به وخامت اوضاع کرونا به دلیل گسترش دلتا کرونا، گفت: «نوع دلتا به طور قابل توجهی خطرناک است و اکنون زمان آن است که ما از نیوزیلندی‌ها در برابر این نوع ویروس محافظت کنیم.»

از ماه اوریل، نیوزیلند و استرالیا اقدام به گشایش یک حباب مسافرتی بدون قرنطینه کردند. از آن زمان تا کنون بیش از ۲۰۰ هزار نفر بین دو کشور پرواز کرده اند.

این حباب مسافرتی در حال حاضر برای مسافرانی که از نیو ساوت ولز، ویکتوریا و استرالیای جنوبی به نیوزیلند پرواز می‌کنند، به دلیل افزایش کرونا در آن‌ها، متوقف شده است.

نیوزیلند تا کنون ۲۸۸۵ مورد مبتلا به ویروس کرونا و ۲۶ مرگ ناشی از این بیماری را ثبت کرده است. این در حالی است که استرالیا از زمان شیوع کرونا تا کنون بیش از ۳۲ هزار مورد ابتلا به این ویروس را داشته و ۹۱۶ نفر بر اثر این بیماری کشته شده اند.

انتهای پیام/

نظر شما