شناسهٔ خبر: 48453947 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مشاور فرمانده نیروی هوایی ارتش: در عالی‌ترین سطح آمادگی هستیم/ باید اقتدار نظامی خود را حفظ کنیم

گروه استانها- مشاور فرمانده نیروی هوایی ارتش با تشریح موفقیت‌های کشور در عرصه نظامی و لزوم معرفی چهره‌های ماندگار و شهدای این عرصه به جامعه گفت: اگر خواهان صلح هستیم باید اقتدار نظامی خود را حفظ کنیم و در این مسئله نیز با کسی شوخی نداریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، سرتیپ خلبان حسین چیت‌فروش شامگاه پنجشنبه در جمع اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت روز خلبان با بیان اینکه مطمئنم راه انقلاب که راه حق  است پیروز خواهد بود، اظهار داشت: خلقت بر اساس حق است و راه شیعه و انقلاب نیز حق است پس خون  سردار سلیمانی‌ها و دوران ها پایمال نخواهد شد. 

 وی با اشاره به اینکه در بین شهدا‌، شهید فهمیده با شهید سلیمانی٬ باکری٬ همت٬ بابایی و سایر شهدا هیچ فرقی ندارد چرا که هر کدام مجموعه به هم پیوسته‌ای هستند که در هر سازمانی٬ نقش خود را ایفا می‌کنند افزود: در عرصه بیان اقدامات نیروی هوایی نیز باید نقش اثرگذار اقتدار در این حوزه را بشناسیم و بیان کنیم. 

 مشاور فرمانده نیروی هوایی ارتش با تشریح نقش ماندگار ارتش و نیروی هوایی در دوران طلایی دفاع مقدس عنوان کرد:  30 تیر سال 61 سالروز شهادت  شهید دوران است٬ روزی که آنطور که باید و شاید به خوبی معرفی نشده و به همین دلیل نیز کسی جایگاه حرکت وی را نمی‌داند. 

وی ادامه داد: دشمنان امروز انقلاب  از همان ابتدا اسلام را بهتر از ما شناختند  به همین دلیل نیز پیش از پیروزی انقلاب تلاش کردند فردی مانند  بختیار را در مسند قدرت نگه دارند یا اینکه بعد از پیروزی انقلاب به مسئله جدایی طلب‌ها دامن زده و آنها را حمایت گسترده کردند. 

چیت فروش  با این توضیح که پیش از آغاز جنگ تحمیلی نیروی هوایی در ماجرای کردستان 17 شهید را تقدیم اسلام کرد گفت:  افرادی مانند شهید نوژه در این دوران به شهادت رسیدند. 

وی با بیان اینکه اگر نیروی هوایی در ماجرای کردستان به درستی نقش آفرینی نمی‌کرد شهید چمران همان زمان در پاوه شهید میشد افزود:  پایگاه هوایی همدان قطب نگهداری و حفاظت از غرب کشور بوده و کارهای بزرگی در این پایگاه انجام شده است. 

مشاور فرمانده نیروی هوایی ارتش با تشریح نقش ارتش در عملیات مرصاد عنوان کرد: در آن زمان مسعود رجوی برای منطقه کرند استاندار و شهردار انتخاب کرده بود٬ گروهی که  بسیار خبیث تر از آل سعود هستند.

وی با این توضیح که بسیاری از ناکامی های جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس و حتی زمان حال  به خاطر خیانت منافقین رخ داده است افزود:  شاهکار منافقین در طول این سالها همین عملیات فروغ جاویدان بود که ظرف مدت 48 ساعت٬ نیروی هوایی ایران آنها درو کرد به گونه ای که بهترین لقمه چرب برای خلبان ما بودند. 

چیت فروش با تشریح جانفشانی خلبانان نیروی هوایی کشور در آغاز جنگ تحمیلی و اجرای عملیات پر افتخار کمان 99  اظهار داشت: ابتدای جنگ 15 پایگاه و سایت ایران توسط دشمن بعثی با توهم کسب پیروزی بمباران شد  اقدامی که سبب شد نیروی هوایی کشور ظرف کمتر از سه ساعت استراتژیک ترین پایگاه هوایی عراق را بمباران  کرده و دشمن را فلج کند.

وی با این توضیح که  در یک سال اول جنگ٬ ارتش زمان خود را صرف مطالعه دشمن٬ امکانات٬ تجهیزات و دیگر شرایط آنها در منطقه کرد و پس از آن براساس همین اطلاعات چندین عملیات را برنامه ریزی کرد ادامه داد: یک سال اول  جنگ تحمیلی نیروی هوایی باید جای همه نیروها می‌جنگید و اینگونه بود که کمان 99 شکل گرفت  و توانست در ماه اول جنگ صادرات نفت عراق را به صفر برساند. 

 مشاور فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: در عرصه دیگر نیروی هوایی با گرفتن عکس هوایی فضای  جبهه را برای دیگر یگانهای رزم روشن کرده و  به آنها نشان داد جبهه در چه شرایطی قرار دارد تا آنها بر اساس آن٬ اقدامات لازم را انجام دهند. 

وی درباره اقدام شهید دوران  و انجام عملیاتی مهم عنوان کرد: بعد از کسب چند پیروزی بزرگ برای ایران و فتح خرمشهر قرار بود  کنفرانس غیر متعهدها که بزرگترین مجمع بعد از سازمان ملل به شمار می آید در عراق برگزار شده و آبرویی برای عراق ایجاد کند اما شهید دوران این برنامه را برهم زد.

 چیت‌فروش با اشاره به اینکه شهید دوران  با شرکت در این عملیات توانست پالایشگاه بغداد را به گونه ای بمباران کند که یک هفته در آتش بسوزد اظهار داشت:  بعد از شهادت دوران٬ ژنرال های عراقی پای  پوتین های سوخته  به او ادای احترام کرده و سکوت می‌کردند٬ مسئله‌ای که در سطح جهانی  نیز منعکس شده است.

مشاور فرمانده نیروی هوایی ارتش تصریح کرد: اگر می‌خواهیم ام‌القرای جهان اسلام باشیم باید در عرصه  نیروی هوایی  اقتدار داشته باشیم٬ مطلب مهمی که افرادی مانند شهید سلیمانی آن را درک کرده و از ظرفیت آن  در جبهه مقاومت استفاده کردند. نیروی هوایی  کشور در بخش سخت افزار وابسته مطلق بود اما به برکت دفاع مقدس و تحریم هایی که آن زمان رخ داد توانستیم پیشرفت کنیم. 

 وی با اشاره به اینکه ما تحریم را در آن دوران با تمام وجود درک کردیم چرا که می‌دیدیم هواپیمای ما به خاطر نبود یک پیچ توان حرکت نداشت، افزود: امروز فناوری ساخت را بومی کرده‌ایم  و قطعات مورد نیاز را می‌سازیم. ما امروز شرایط منطقه و همسایگانمان را رصد کرده و در عالی‌ترین سطح  از آمادگی هستیم و چون فناوری و دانش  لازم را  داریم در زمره چند کشور پیشرفته هستیم. 

 مشاور فرمانده نیروی هوایی ارتش با تشریح دیگر موفقیت‌های کشور در عرصه نظامی و لزوم معرفی چهره های ماندگار و شهدای این عرصه به جامعه  اظهار داشت: اگر خواهان صلح هستیم باید اقتدار نظامی خود را حفظ کنیم و در این مسئله نیز با کسی شوخی نداریم.

 انتهای پیام/742/ ع

نظر شما