شناسهٔ خبر: 48443545 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس بنیاد غدیر استان فارس:

بنیاد غدیر فارس به مناسبت دهه ولایت ۸۱۰ برنامه اجرا می کند

حجت ‌الاسلام احمدی گفت: ۱۲ کارگروه بنیاد غدیر استان فارس برای برگزاری برنامه های دهه ولایت تلاش می کنند تا ۸۱۰ برنامه با ۲۲ محور کلی برگزار شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری شبستان  از  شیراز ،  حجت ‌الاسلام «وحید احمدی»، امروز (پنج شنبه 31 تیر) با تبریک دهه امامت و ولایت در جمع خبرنگاران گفت: بنیاد غدیر استان فارس با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به برگزاری جشنواره بین ‌المللی «شعر غدیر» اقدام می کند.

رئیس بنیاد غدیر استان فارس افزود: بدین ترتیب در سومین حرم اهل بیت (ع) میزبان این جشنواره بین ‌المللی خواهیم بود و برنامه های دیگری نیز برای این دهه مبارک در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: 12 کارگروه بنیاد غدیر استان فارس برای برگزاری برنامه های دهه ولایت تلاش می کنند تا 810 برنامه با 22 محور کلی برگزار شود.

حجت ‌الاسلام احمدی اعلام کرد: با تشکیل دبیرخانه دائمی جشنواره بین ‌المللی «شعر غدیر» و اختصاص آن به شیراز 10 پایگاه «یکشنبه ‌های علوی» برای تبیین نهج ‌البلاغه در شیراز راه‌اندازی شده  که غدیرشناسی به صورت تخصصی از مهمترین برنامه‌ های این ایام است.

وی ادامه داد: برپایی نمایشگاه غدیرشناسی، جشنواره شعر، خطبه غدیر و حفظ آن و اطعام 300 هزار پرس غذا در سراسر استان از برنامه های بنیاد غدیر استان فارس در این ایام است.

حجت ‌الاسلام احمدی اضافه کرد: سال گذشته 14 ازدواج توسط خیران بنیاد غدیر استان فارس برگزار شد و امسال نیز برگزاری 14 ازدواج برای دهه ولایت در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به توزیع بسته ‌های معیشتی و برگزاری جشن‌ های غدیر در محله های محروم استان بیان کرد: پیاده ‌روی در روز عید غدیر به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در قالب سه گروه و سه محور انجام می‌ شود.

رئیس بنیاد غدیر استان فارس ادامه داد: در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) از روز عرفه به مدت سه روز برنامه با حضور سخنرانان برجسته برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: مسابقه گل واژه ای «ولایت»، مسابقه کتاب «امیر کلام»، جشن خانگی غدیر با ارسال فیلم و عکس از مراسم خانوادگی عید غدیر و سفره های اطعام در خانواده ها، برگزاری دوره تخصصی تربیت مربی غدیر به مدت ۱۰ روز، برگزاری مراسم جشن «از عید قربان تا غدیر» در شیراز و شهرستان ها با ۳۰۰ برنامه متنوع، برگزاری ۶۰ مسابقه با موضوع های مختلف، فعالیت در فضای مجازی و انتصاب مسئولین فضای مجازی در سطح استان با تولید محتوای علمی ادبی فرهنگی و نشر حداکثری و همچنین برگزاریذهشتمین جشنواره شعر غدیر در قالب بین المللی، ترویج و آشنایی با خطبه غدیر، شادپیمایی و راهپیمایی مردمی توسط هیئت مساجد و روحانیون شیراز و برنامه های حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و ... از سایر برنامه های بنیاد غدیر فارس در این ایام مبارک است.

حجت‌الاسلام احمدی اعلام کرد: برگزاری آئین تکریم ۱۱۰ نفر از سادات، ایجاد نمایشگاه غدیر شناسی در ۱۴ نقطه شهر شیراز، ویژه برنامه های کودک و نوجوان، برنامه رادیویی و تلویزیونی در صدا و سیما، تهیه جهیزیه و سه هزار و 300 بسته معیشتی علوی از سایر برنامه ها است.

وی از برنامه های سایر نهادها به مناسبت دهه ولایت خبر داد و گفت:  نیروهای مسلح با ۲۱ برنامه محوری، آموزش و پرورش با پنج ویژه‌ برنامه فرهنگیان و دانش آموزی و فرهنگی، توزیع پنج هزار خطبه غدیر، پنج هزار پوستر و پنج هزار پرچم و اقلام تبلیغاتی و برگزاری جشن‌های ویژه محله های محروم در قالب ۱۱۰ مکان با هدف حمایت و توجه به محله های محروم از سایر برنامه های این ایام است و اصناف فارس، فرودگاه‌ ها و ترمینال ها نیز برنامه های شاخصی در نظر گرفته اند.

حجت الاسلام احمدی گفت: این برنامه ها با مشارکت دستگاه های فرهنگی و اجرایی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برگزار می شود.

پایان پیام/664

نظر شما