شناسهٔ خبر: 48359235 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

روزانه ۳۰۰ دز واکسن کرونا در نهاوند تزریق می‌شود

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: با شروع طرح واکسیناسیون کرونا روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ دز واکسن کرونا در نهاوند برای گروه‌های سنی واجد شرایط تزریق شده است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، سیامک دانشور بعد از ظهر امروز در ستاد پیشگیری و کنترل مقابله با کرونا اظهار کرد: در حال حاضر ۱۱ مرکز واکسیناسیون در نهاوند وجود دارد که ۶ مرکز آن در سطح روستا و پنج مرکز شهری هستند.

وی با بیان اینکه طبق سهمیه استانی روزانه باید ۹۰۰ دز واکسن در نهاوند تزریق شود گفت: به منظور جلوگیری از ازدحام در مراکز، پیشنهاد راه‌اندازی دو مرکز دیگر داده شده که در صورت همکاری آموزش و پرورش و آموزشکده فنی و حرفه‌ای حاج حشمت شهبازی می‌توانیم میزان تزریق واکسن را روزانه به ۱۵۰۰ دز برسانیم.

مدیر شبکه بهداشت نهاوند افزود: با توجه به اینکه برای جلوگیری از ازدحام افراد در مراکز واکسیناسیون طرح نوبت بندی اجرا و برای افراد پیامک ارسال می‌شود اما برخی خارج از نوبت مراجعه می‌کنند که همین مساله باعث بروز مشکل می‌شود.

با بیان اینکه برای واکسیناسیون در مناطق روستایی نیز ۶ مرکز ایجاد شده است گفت: به منظور جلوگیری از ازدحام و تسریع در کار، تزریق واکسن در مناطق مرکزی روستایی صورت می‌گیرد اما برخی بدون در نظر گرفتن این مساله به مراکز شهری مراجعه و باعث شلوغی این مراکز می‌شوند.

وی با بیان اینکه شهرستان نهاوند در وضعیت قرمز کرونایی به سر می‌برد افزود: با وجود شرایط کنونی، در حال حاضر میزان ورودی و خروجی‌ها در بیمارستان آیت اله علیمرادیان تقریبا مساوی است که امیدواریم بتوانیم موج جدید را بشکنیم و به شرایط عادی برسیم.

دانشور با بیان اینکه چنانچه همکاری بین مردم و مسئولین وجود داشته باشد گذر از این موج سریعتر اتفاق خواهد افتاد اضافه کرد: با توجه به  اینکه در این موج وضعیت بهتر است در صورت همدلی مردم و همکاری مسوولان عبور از آن راحت تر خواهد بود.

وی با بیان اینکه «طرح حاج قاسم سلیمانی» و بازرسی‌ از مراکز شهر و روستا ادامه دارد گفت: در شرایط جدید اجرای این طرح با قوت و شدت بیشتری ادامه می‌یابد و بازرسی از مناطق مختلف سطح شهر تشدید می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: با شروع طرح واکسیناسیون کرونا روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ دز واکسن کرونا در نهاوند برای گروه‌های سنی واجد شرایط تزریق شده است.

فرمانده سپاه نهاوند نیز گفت: در شرایط کنونی بای‌ شیوه های مبارزه با کرونا به شیوه های جدید تغییر یابد مشروط بر اینکه اصناف و مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

علی مختاری افزود: بر اساس آخرین آمار ۵۴ نفر در بیمارستان آیت‌الله علیمرادیان نهاوند بستری هستند که تعداد زیادی نیز بهبود یافته و ترخیص شده اند.

وی افزود: مدیریت کرونا باید به شیوه هوشمندانه صورت گرفته و بر مراکز تجمعی و ادارات متمرکز شود بدینگونه که همه کارکنان مجبور به استفاده از ماسک شوند.

فرمانده سپاه نهاوند گفت: علاوه بر اینها لازم است کار نظارت بر نانوایی‌ها، مراکز تفرجگاهی، ناوگان حمل و نقل و مجالس عروسی و ترحیم از سوی اصناف تقویت شود.

وی با اشاره به نزدیک بودن ماه محرم گفت: به منظور برگزاری مراسم عزاداری لازم است همانند سال گذشته فضاهای خاصی برای عزاداری در نظر  گرفته شود.

فرماندار نهاوند نیز گفت: مردم با رعایت نکات بهداشتی و به حداقل رساندن ترددهای درون‌شهری و برون‌شهری می‌توانند در مدت زمان کوتاهی به قطع زنجیره انتقال کمک کنند.

مراد ناصری افزود: برای جلوگیری از شیوع کرونا سراب‌ها و اماکن گردشگری نهاوند همچنان تعطیل شوند اما با توجه به اینکه تعطیلی بازار و محدودیت های ترافیکی اعمال نمی‌شود لذا باید نظارت و کنترل بیشتری در این حوزه انجام شود.

وی در خصوص مراکز گردشگری گفت: با توجه به اینکه ورودی سراب‌ها بسته است برخی خودروهایشان را در ورودی پارک کرده و خود به داخل سراب می‌روند که باید پارک هرگونه خودرو با پلاک بومی و غیر بومی در حاشیه جاده‌ها، اماکن گردشگری و تفرجگاه‌ها مشمول جریمه شود.

فرماندار نهاوند با تاکید بر نظارت و بازرسی بر اصناف و مراکز تجمع افراد گفت: لازم است کمیته‌های مختلفی تشکیل و به صورت گشت‌های مشترک روزانه از ادارات، بانک‌ها، سالن‌های ورزشی، نانوایی‌ها و مراکز عمومی و فعال سطح شهر بازدید کنند.

وی تأکید کرد: هر کس در زمینه سلامت جامعه و مردم کوتاهی کند و نسبت به رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی بی‌تفاوت باشد از طریق مراجع قانونی با آنها برخورد می‌شود.

انتهای پیام/ 3140/

نظر شما