شناسهٔ خبر: 48355144 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

۱۱۷ مگاوات برق در نیروگاه ری به مدار تولید بازگشت/ تمام واحد‌های نیروگاه ری آماده تولید انرژی است

مدیرعامل نیروگاه برق ری گفت: واحد شماره ۲ و ۳۲ با توان تولید ۱۱۷ مگاوات برق که با هماهنگی مرکز کنترل شبکه برق ایران به منظور حفظ آمادگی و تولید پایدار انرژی در دست تعمیر بودند، به مدار تولید بازگشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، حمید بادرستانی مدیرعامل نیروگاه برق ری با اشاره به بازگشت ۱۱۷ مگاوات برق این نیروگاه به مدار تولید، صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای دستیابی به تولید حداکثری و رفع موانع تولید در نیروگاه ری، محدودیت تولید ۲۰ مگاواتی واحد گازی شماره ۳۲ رفع شد.

وی گفت: این محدودیت چندین ساله تولید در واحد گازی شماره 32 نیروگاه ری با توان تولید ۸۵ مگاوات، که ناشی از خرابی بخشی از متعلقات توربین بود، با تعمیرات اساسی روتور توربوکمپرسور و تعویض تیغه های محدود کننده هوای خنک کاری برطرف شد و با تلاش بی وقفه متخصصین نیروگاه ری بر روی واحد نصب و به بهره برداری رسید.

مدیرعامل نیروگاه برق ری تصریح کرد: اکنون این واحد با تمام توان و رفع محدودیت ۲۰ مگاواتی به کار خود ادامه می دهد و بخشی از نیاز شبکه سراسری را تامین می کند و با انجام این فعالیت علاوه بر دستیابی به افزایش ۲۰ مگاواتی تولید، از مشکلات ناپایداری و حوادث احتمالی توربین جلوگیری به عمل آمده است.

بادرستانی در ادامه با بیان اینکه واحد شماره ۲ نیروگاه برق ری با ظرفیت ۳۲ مگاوات نیز پس از انجام تعمیرات اساسی به شبکه سراسری برق کشور پیوست، افزود: این واحد طبق برنامه‌ زمان‌بندی و با هماهنگی مرکز کنترل شبکه برق ایران به منظور حفظ آمادگی و تولید پایدار انرژی در فصل تابستان و پیک مصرف از مدار خارج شده بود.

وی اضافه کرد: به دلیل نیاز به تعمیرات روتور توربوکمپرسور، واحد شماره ۲ مدت زمان بیشتری در دست تعمیر قرار گرفت و پس از فعالیت شبانه‌روزی تعمیراتی در شرایط پیک مصرف دوباره به مدار تولید بازگشت.

مدیرعامل نیروگاه برق ری بیان کرد: در طول تعمیرات این واحد فعالیت‌های مختلفی از قبیل تعمیرات روتور توربوکمپرسور، بازدید گیربکس، بازدید و تعویض پره های توربین، بازدید بخش کمپرسور و محفظه احتراق، بازدید داخل اگزوز و عایق‌کاری مجدد، رفع اشکال و تست بخش‌های الکتریکی و ابزار دقیق و غیره در دستور کار قرار گرفته بود.

بادرستانی در پایان با اشاره به اینکه نیروگاه ری روزانه ۵۰۰ مگاوات برق در شبکه سراسری تولید می‌کند، خاطرنشان کرد: پس از تعمیر دو واحد شماره ۳۲ و ۲ نیروگاه ری و بازگشت ۱۱۷ مگاوات برق به چرخه تولید، تمام واحد‌های نیروگاه ری با تمام توان آماده تولید انرژی است و ۱۰ درصد برق تهران یعنی حدود ۲.۵ ساعت در شبانه‌روز را تامین می‌کند.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲

نظر شما