شناسهٔ خبر: 48351004 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

نتانیاهو پس از شکست ترامپ بر حمله آمریکا به ایران اصرار داشت

یک رسانه آمریکایی از فشار نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی به «دونالد ترامپ» برای حمله به ایران بعد از مشخص شدن شکست وی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ خبر داده است.

صاحب‌خبر -

 بعد از آنکه رسانه آمریکا یی «نیویورکر» روز گذشته در گزارشی به نقل از «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، اعلام کرد که مخالفت‌های او موجب شده تا دونالد ترامپ به سراغ حمله نظامی به ایران نرود، همین رسانه در گزارشی دیگر از فشار نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی به «دونالد ترامپ» برای حمله به ایران بعد از مشخص شدن شکست وی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ خبر داده است.

به نوشته این نشریه، مایک پنس، معاون دونالد ترامپ و سایر مشاوران خارجی ترامپ از جمله مشوقان ایده بنیامین نتانیاهو برای حمله به ایران بودند.

نیویورکر در ادامه نوشته که در ماه‌های بعد از انتخابات آمریکا، به نظر می‌رسید که دونالد ترامپ حاضر به هر کاری برای بقا در قدرت است و موضوع ایران بارها در نشست‌های کاخ سفید عنوان شد.

بر اساس این گزارش، حلقه اطرافیان دونالد ترامپ شامل کسانی بود که دیدگاهی جنگ‌طلبانه در رابطه با ایران داشتند و در کنار آنها بنیامین نتانیاهو دولت وقت آمریکا را برای آغاز حمله به ایران در فرصت باقی‌مانده تشویق می‌کرد.

در این گزارش به نشست روز ۱۴ دی ۱۳۹۹ در کاخ سفید اشاره شده که پس از انتشار گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران، مایک پمپئو وزیر خارجه وقت و رابرت اوبرایان مشاور امنیت ملی وقت، به ترامپ گفتند دیگر فرصت برای حمله به ایران از دست رفته است. از آن روز کمتر از بیست روز تا ورود جو بایدن به کاخ سفید وقت باقی مانده بود.

 

نظر شما