شناسهٔ خبر: 48331978 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استاندار کرمان مطرح کرد:

تولید هزارمگاوات انرژی خورشیدی/خسارت قطع برق به واحد‌های صنعتی کرمان

زینی وند گفت: در بازه زمانی دو ساله استان باید برای تولید هزار مگاوات انرژی خورشیدی هدف گذاری کند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در جلسه امروز شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مصوب شد کارگروهی برای سرعت بخشیدن به طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت‌های فیزیکی بالا و همچنین پروژه‌های فعال اقتصادی که زیر ظرفیت مصوب کار می‌کنند، تشکیل شود.

این کارگروه  برای رفع موانع تولید و همچنین تسهیل و تسریع در واگذاری منابع طبیعی فعالیت خواهد کرد.

در این جلسه همچنین مصوب شد: با هماهنگی شورای دولت و بخش خصوصی گفتگوی کشور برای تفویض اختیار به سازمان‌های استانی در جهت سرعت بخشی به تولید و همچنین اجرای قانون تسهیل تصفیه بدهکاران اقدام شود.

زینی وند ،استاندار کرمان در این جلسه گفت: مهمترین عامل در توسعه گفتمان واحد و تمرکز بر نقاط ضعف و همچنین فرصتهااست و ذیل این هم افزایی می‌توان آسیب شناسی کرد وجابجایی دولت و تبیین دیدگاه‌ها نباید ریل گذاری که در طول ۸ ماه گذشته در جهت تولید در استان ایجاد شده را برهم بزند.

زینی وند به کاهش خاموشی‌ها از بخش خانگی و انتقال آن به بخش صنعت اشاره کرد و گفت: در بازه زمانی دو ساله استان باید برای تولید هزار مگاوات انرژی خورشیدی هدف گذاری کند.

در این جلسه نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وزارت نیرو گفت: سوء مدیریت در این وزارتخانه به علت نبود اعتقاد به سرمایه گذاری در حوزه برق، قیمت گذاری‌های دستوری و پرداخت نشدن مطالبات بخش خصوصی باعث خاموشی‌های اخیر شد.

پورابراهیمی با بیان اینکه اکنون قطعی برق واحد‌های مسکونی به سمت واحد‌های صنعتی رفته گفت: گزارش‌های رسیده از واحد‌های صنعتی نگران کننده است و در صورتی که این واحد‌ها نتوانند به تعهدات خود عمل کنند خسارت‌های سنگینی می‌بینند.

او تاکید کرد: استان باید در میان مدت و بلندمدت در صنعت نیروگاهی سرمایه گذاری کند و واحد‌های صنعتی جدید برای راه اندازی نیروگاه‌های اختصاصی با سوخت‌های فسیلی و تجدیدپذیر اعلام آمادگی کرده اند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی همچنین از راه اندازی واحد تولید سلول‌های های خورشیدی با ۲۰۰ میلیون دلار تجهیزات ظرف چنده ماه آینده در استان خبر داد و گفت: با فعالیت این واحد امکان تولید هزار مگاوات برق در استان فراهم خواهد شد.

در این جلسه رئیس اتاق بزرگانی استان کرمان نیز گفت: به کمک سازمان صمت و مدیریت و برنامه ریزی استان اقدام به عارضه یابی در بنگاه‌های اقتصادی در سطح فناوری، بازار و مدیریت کرده و به زودی گزارش آن ارائه خواهد شد.

طبیب زاده همچنین با بیان اینکه عمده مشکلات بنگاه‌ها در حوزه آب منطقه‌ای، محیط زیست، منابع طبیعی و راه و شهرسازی است گفت: رایزنی‌هایی با منابع طبیعی برای تسهیل قوانین انجام شد.

انتهای پیام/ی

نظر شما