شناسهٔ خبر: 48297527 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کرد؛

برخورد سلیقه‌ای در بخش تولید و تجارت/ ظرفیت تجارت با کشور‌های همسایه کاهش یافته است

مالکی گفت: اکثر تصمیم‌های دولت برای بخش خصوصی به ویژه در حوزه تولید و تجارت، سلیقه‌ای بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  فدا حسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در نشست هماهنگی اکسپو در ایران اظهار کرد: اقتصاد و سیاست در این نسل و  طی سال‌های اخیر با یکدیگر گره خورده اند و همانند گذشته نیست که از یکدیگر جدا باشند.

وی افزود: ایران به عنوان کشوری که در نماشگاه‌های بین المللی اکسپو نامدار است، باید خود را با شرایط حال حاضر کشور‌های توسعه یافته جهان وفق دهد.

مالکی مطرح کرد: به بیان دیگر خود تحریمی بیشتر از تحریم‌های ظالمانه آمریکا در کشور محدودیت ایجاد کرده است.

وی گفت: وزیران دولت برنامه ریزی دقیق ندارند و در تصمیم گیری‌های خود از کمترین تخصص‌ها استفاده می‌کنند یعنی اکثر تصمیم‌های دولت برای بخش خصوصی به ویژه در حوزه تولید و تجارت، سلیقه‌ای است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان کرد: همانگونه که مشاهده می‌کنیم کشور امارات متحده عربی امروز جزو کشور‌های مطرح در جهان است و برخی شرکت‌های این کشور حرف زیادی برای گفتن دارند که این دستاورد‌ها در مدت زمان کوتاه برای دبی به دست آمدند.

مالکی ادامه داد: در نشست‌هایی که با تجار کشور امارات برگزار می‌شود، متوجه این هستیم که رغبت زیادی با انجام فعالیت‌های تجاری با ایران دارند و وضعیت تجارت فعلی بسیار کمتر از ظرفیت‌های دو کشور است.

وی تصریح کرد: ایران پس از روسیه و چین بیشترین تعداد همسایه‌های مرزی را دارا است، اما متاسفانه کمترین استفاده را از این همسایه‌ها برده است در حالی که کشور‌های توسعه یافته یا در حال توسعه بیشترین استفاده‌های تجاری را می‌برند.

مالکی اظهار کرد: ایران امروز کشور‌های همسایه و بازار‌های مرزی را از دست داده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ابراز کرد: قوانین مزاحم و دست و پاگیر تبدیل به بزرگ‌ترین مانع فعالیت تجار شده اند تا به اندازه قابل قبول نتوانیم از ظرفیت‌های کشور استفاده کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما