شناسهٔ خبر: 48198103 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۵۲۷ میلیارد تومان به ۱۳دانشگاه برتر کشور اختصاص یافته است

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر گفت:در بودجه امسال برای نخستین بار ۵۲۷ میلیارد تومان به ۱۳دانشگاه برتر کشور اعتبار اختصاص یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،علیرضا منادی رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر گفت:بودجه امسال نسبت به پارسال در حوزه آموزش، مهارت و دانشگاه‌های علوم پزشکی به چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسید که این بودجه در تاریخ بودجه ریزی بی نظیر است.

اوافزود: آموزش و پرورش ۱۰هزار میلیارد تومان، نوسازی ۱۰هزار میلیارد تومان، هنرستان ها، مدارس استثنایی ۲ هزار میلیارد تومان که امکان خرید لب تاپ برای مناطق محروم نیز از این اعتبار ممکن شده است.

او ادامه داد: در موضوع فن آوری به دانشگاه‌های فنی و حرفه ای، مهارتی و سازمان فنی و حرفه‌ای ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه اختصاص یافت.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پنج میلیارد تومان برای آموزش مهارت زندانیان و پنج میلیارد تومان برای آموزش مهارت سربازان پیش بینی شده است.

منادی همچنین از همسان سازی حقوق وزارت علوم و تحقیقات و آموزش پزشکی با تمام دانشگاه‌های آموزش عالی کشور خبر داد و افزود: چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تومان به این موضوع اختصاص یافت و برای هر استاد از ۶ تا ۱۴ میلیون تومان افزایش حقوق دربرداشت.

انتهای پیام/

نظر شما