شناسهٔ خبر: 48092502 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شیر طلای «ونیز» به جِیمی لی کرتیس اهدا می‌شود/به فیلم «هالووین» مدیونم

در جشنواره بین المللی فیلم «ونیز» امسال از جیمی لی کرتیس بازیگر شناخته شده سینمای جهان با اهدای جایزه شیرطلای افتخاری تجلیل می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، جشنواره فیلم ونیز جایزه «شیر طلایی» را به پاس یک عمر دستاورد هنری به «جیمی لی کرتیس» اهدا می‌کند.

لندن، ۳۰ ژوئن (رویترز) - برگزارکنندگان روز چهارشنبه گفتند، جیمی لی کورتیس ، ستاره هالیوود ، در جشنواره بین المللی فیلم ونیز در ماه سپتامبر جایزه یک عمر دستاورد هنری را همزمان با اکران آخرین فیلم از سری فیلم‌های «هالووین» دریافت می کند. این فیلم در بخش غیررقابتی این دور از جشنواره حضور دارد. 

کورتیس اولین بار در سال ۱۹۷۸ با «هالووین» فیلم ترسناک «جان کارپنتر» با بازی پرستار بچه لوری استرود، که با قاتل زنجیره ای مرگبار «مایکل مایرز» روبرو می‌شود، بازی کرد.

او از زمان بازی در این سری فیلم محبوب چندین بار این نقش را تکرار کرده است.

هفتاد و هشتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم ونیز بین روزهای یک تا یازده سپتامبر برگزار می شود. «بونگ جون هو» کارگردان کره ای شگفتی ساز و برنده اسکار، ریاست هیات داوران فستیوال را برعهده دارد.

کرتیس گفت: بازی در فیلم هالووین شروع بسیار خوبی برای من بود و دنباله‌های این فیلم موفقیت کاری من را تضمین کرد و باعث ارتباط هرچه بیشتر من با مردم و دوستداران سینما در جای جای جهان شد ازینرو من به «هالووین» مدیونم. سینمای ایتالیا هم همواره حامی این ژانر بوده و حرفه‌ام را به آن مدیونم ازنیرو کسب این جایزه ارزشمند من را مغرورتر و شادمان‌تر از همیشه می‌کند.

این هنرپیشه ۶۲ ساله همچنین برای بازی در فیلم‌های موفقی چون «دروغ‌های حقیقی»، «جمعه عجیب» و «چاقوکشی» شناخته می‌شود و حالاجایزه یک عمر دستاورد هنری را در هفتاد و هشتمین رویداد سینمایی ونیز و پیش از اکران «هالووین» دریافت می‌کند.

آلبرتو باربرا، مدیر جشنواره گفت: «جیمی لی کورتیس به آن گروه کم نظیر از بازیگران هالیوود تعلق دارد که به بهترین وجه ویژگی های روح صنعت جهانی فیلم و میراث آن را منعکس می‌کند.»

انتهای پیام/

نظر شما