شناسهٔ خبر: 48069270 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ادعای کردستان عراق: از فرودگاه اربیل برای حمله به الحشدالشعبی استفاده نشده است

پس از اظهارات یکی از اعضای ارشد گروه‌های مقاومت عراق، سخنگوی دولت منطقه کردستان عراق در واکنش به این اظهارات ادعا کرد که آمریکا در حمله اخیر علیه نیروهای الحشدالشعبی از فرودگاه اربیل استفاده نکرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جوتیار عادل» سخنگوی دولت منطقه کردستان عراق، امروز (چهارشنبه)، به اظهارات یک عضو ارشد گروه مقاومت «کتائب سید الشهداء» درباره حمله اخیر آمریکا علیه الحشدالشعبی واکنش نشان داد.

«احمد المکصوصی» یکی از اعضای ارشد گروه مقاومت کتائب سید الشهداء پس از اقدام آمریکا در هدف قرار دادن مواضع سازمان الحشدالشعبی عراق در مرز سوریه و عراق گفته بود جنگنده‌های آمریکایی که نیروهای الحشدالشعبی را هدف قرار دادند، از فرودگاه بین‌المللی اربیل برای انجام این حمله استفاده کردند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری «کوردیستان۲۴»، سخنگوی منطقه کردستان عراق در واکنش به این اظهارات و با «ادعا» خواندن آن، گفت: «ما این ادعاها را تماما رد می‌کنیم».

جوتیار عادل مدعی شد: «ما این اظهارات را ادعاهایی نادرست می‌دانیم و حقیقت بر خلاف افتراهای اوست».

سخنگوی منطقه کردستان عراق همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش بیان کرد: «حملاتی را که علیه فرودگاه اربیل انجام شد، شبه‌نظامیانی غیرقانونی انجام دادند و آنچه این فرد ادعا کرده است، معنای بسیار بدی دارد».

عادل همچنین با اتهام‌زنی به گروه مذکور مدعی شد:‌ «ادعاهای المکصوصی قاطعانه اثبات می‌کند که هر گونه حمله احتمالی علیه اربیل بخشی از اقدام گروه‌هایی خواهد بود که المکصوصی در آن‌ها عضویت دارد یا دیگر افرادی که همچون او هستند».

وی در بخش پایانی سخنانش ادعا کرد:‌ «آنچه سرهم کرده‌اند چیزی جزء یک بهانه از پیش ساخته شده برای تعرض به اربیل نیست».

بامداد روز دوشنبه، منابع خبری در عراق و سوریه از حمله پرنده‌های آمریکا به چند موضع نظامی در منطقه بوکمال در مرز سوریه و عراق خبر دادند و دقایقی بعد روشن شد که این حمله به یک پایگاه پشتیبانی و لجستیکی تیپ ۱۴ الحشد الشعبی عراق بوده است.

وزارت دفاع آمریکا روز دوشنبه هفته جاری در بیانیه‌ای ضمن قبول مسئولیت حمله به مقر الحشد الشعبی اذعان کرد: «جنگنده‌های این کشور یکشنبه‌شب به وقت واشنگتن به دستور "جو بایدن"، رئیس جمهور این کشور، حملات دقیقی را به مناطقی در بوکمال در مرز سوریه و عراق  انجام داده است».

در این حمله، چهار نیروی عراقی به شهادت رسیدند و گروه‌های مقاومت در عراق روز دوشنبه در چند بیانیه از انتقام سخت از آمریکایی‌ها سخن گفتند. دولت و وزارت خارجه عراق نیز این حمله را رسما محکوم کردند.

انتهای پیام/م

نظر شما