شناسهٔ خبر: 48041151 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

هنیه در دیدار با بری: مقاومت قادر است پیروزی‌های بزرگی را رقم بزند

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در راس هیئتی بلندپایه از این جنبش با نبیه بری رئیس پارلمان لبنان دیدار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، نبیه بری ضمن استقبال از سفر هیئت حماس، پیروزی اخیر مقاومت در جنگ ۱۱ روزه با دشمن صهیونیستی را مایه افتخار و مباهات دانست و تاکید کرد که این پیروزی را به شما و عموم ملت فلسطین تبریک می‌گویم.

بری همچنین خواستار تقویت وحدت ملی فلسطینیان شد.

هنیه نیز ضمن تمجید از مواضع رئیس پارلمان لبنان و دولت این کشور در حمایت از ملت و مسئله فلسطین، تلاش‌های این کشور در راستای یکپارچه سازی مواضع فلسطینیان را ستود.

هنیه به تشریح نتایج نبرد "شمشیر قدس" و پیامدهای آن پرداخت و تاکید کرد که مهم ترین نتیجه این نبرد، تاکید بر این مسئله بود که قدس محور نزاع با دشمن صهیونیستی و قبله گاه و محل اجماع سراسر امت و ملت فلسطین است.

وی تصریح کرد که مقاومت فلسطین در  غزه و کل فلسطین به یاری خداوند به آماده سازی خود برای نبرد آزادسازی فلسطین ادامه می‌دهد.

وی گفت که مقاومت قادر است پیروزی‌های بزرگی را در برابر دشمن صهیونیستی کسب کند و معادلات این رژیم را بر هم زده و حقوق ملت فلسطین را بازپس گیرد.

رئیس دفتر سیاسی حماس بر ضرورت ادامه تلاش ها و تحرکات ملی فلسطین با حمایت همه دوستان و همپیمانان جهت تحقق وحدت ملی و پایان دودستگی و اختلافات داخلی تاکید کرد و از هرگونه نقش آفرینی نبیه بری و کشور لبنان در این زمینه استقبال کرد.

هنیه در رابطه با مسئله آوارگان فلسطینی هم خواستار احقاق حقوق مدنی و انسانی ملت فلسطین در این کشور جهت برخورداری از یک زندگی شرافتمندانه تا زمان بازگشت به سرزمین خود شد.

اسماعیل هنیه و هیئت حماس قبل از این با میشل عون رئیس جمهور لبنان نیز دیدار و گفتگو کردند.

لبنان سومین مقصد سفر هیئت بلندپایه حماس است. این هیئت قبل از این به کشورهای مراکش و موریتانی هم سفر کرده بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما