شناسهٔ خبر: 47984031 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رئیسی: از اهداف دوره تحول دسترسی آسان به عدالت است / 4 میلیون کاهش مراجعه حضوری داشتیم

حجت الاسلام رئیسی گفت:از اهداف دوره تحول دسترسی آسان به عدالت است اینکه تلاش شده ۴ میلیون مراجعه به دادگستری‌ها کم شود عدد خوبی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام رئیسی رئیس قوه قضاییه در آئین بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی قوه قضائیه اظهار کرد:باید تحول در همه بخش‌ها صورت بگیرد به این معنا که وضعیت موجود شناسایی شود، وضعیت مطلوب ترسیم شود و فاصله بین دو وضعیت را کم کنیم تا مردم احساس عدالت کنند.

وی با بیان اینکه دسترسی عدالت را باید برای همگان تسهیل کنیم گفت:از اهداف دوره تحول دسترسی آسان به عدالت است. اینکه تلاش شده ۴ میلیون مراجعه به دادگستری‌ها کم شود عدد خوبی است و باید همچنان دراین جهت گام برداشته شود.

رئیس قوه قضاییه گفت: افزایش سرعت، دقت و شفافیت از ویژگی‌های کار فناورانه است. محور تحول را بر یک کار فناورانه قرار دادیم.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه بیشترین ارتباط ما در قوه قضاییه با نیروی انتظامی است افزود:اینکه تعامل بین دادگستری‌ها و نیروی انتظامی صورت بگیرد دسترسی مردم به عدالت را آسان می‌کند و از مراجعات زحمت‌آور برای مردم و همکاران می‌کاهد.

وی ادامه داد: حرکتی که امروز در تعامل حداکثری با همه دستگاه‌ها شروع شده بسیار مهم است. پیشگیری از وقوع جرم در پرتو گسترش فناوری میتواند موثر باشد.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه دادگاه‌های برخط در سراسر کشور آثار زیادی بدنبال داشته است، گفت:دادرسی‌های الکترونیک در جهت تسهیل کار اهمیت بالایی دارد

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه شفاف‌سازی میتواند از وقوع فساد و روابط ناسالم پیشگیری کند، افزود:حذف دو میلیون مراجعه به دستگاه‌های مختلف از برکات کاری است که انجام شده، مردم نسبت به اظهار نظر قاضی و کارمند نظر بدهند

وی افزود:سه میلیون جامعه آماری نظر داده‌اند که قریب به ۷۰ درصد اظهار رضایت داشته‌اند. رضایت مردم برای ما مهم است و بر سرمایه‌های اجتماعی خواهد افزود.۴۳ سامانه فعال شده و تا پایان سال سامانه‌های دیگری نیز فعال خواهد شد.

نظر شما