شناسهٔ خبر: 4797633 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

يک افسر و شماري از سربازان سعودي در حمله جنگجويان يکي از قبايل يمن کشته شدند

صاحب‌خبر - تهران / خبرگزاری صدا و سیما / سیاسی 1394/02/08
00:03:34.08
یک افسر و شماری از سربازان سعودی در عملیات جنگجویان فبیله همدان بن زاید در مرزهای عربستان و یمن کشته و تعداد دیگری زخمی شدند و همزمان پیشروی نیروهای ارتش یمن و کمیته های مردمی در استانهای مأرب و تعز نیز ادامه دارد.
شبکه تلویزیونی المنار با اعلام این خبر افزود : این در حالی است که شمار قربانیان حملات سعودی - آمریکایی به محله مسکونی کریتر در عدن واقع در جنوب یمن افزایش یافت و شمار شهدای این حمله به 20 نفر و زخمی ها به 70 نفر رسیده است.
ایهاب اسعد گزارشگر المنار در گزارشی گفت : چندین گروه جنگجو از قبیله همدان بن زاید غروب دیروز توانستند از خطوط و استحکامات نیروهای سعودی در مرزهای عربستان در منطقه نجران عبور کنند و به نزدیکی سد نجران برسند. آنها توانستند تعدادی از سربازان سعودی و یک افسر ارشد را هنگام گشت‌زنی بکشند.
منابع یمنی گفتند جنگجویان قبیله همدان بن زاید با وجود حملات شدید توپخانه‌ای و هوایی سعودی‌ها توانستند به پایگاههای خود در مرزها بازگردند.
از طرف دیگر ارتش یمن با حمایت کمیته‌های مردمی به پیشرویهای گسترده علیه عناصر تکفیری در مرکز شهر تعز دست یافتند و افراد مسلح را از اداره امنیت مرکزی ، بانک مرکزی و بیمارستان نظامی بیرون کنند.
پیشروی ارتش و کمیته‌های مردمی در مأرب نیز ادامه دارد و آنها به پیشروی خود به سوی مرکز تعز ادامه می دهند و کنترل منطقه وادی الجفینه در جنوب غربی مأرب را به دست گرفتند.
یکی از نیروهای نظامی گفت:« ما به دشمنان داخلی و خارجی می گوییم ما با آنان خواهیم جنگید. ما جانفشانی می کنیم تا این کشور را با خون خودمان بسازیم. نمی ترسیم و عقب نیز نمی نشینیم.»
یکی دیگر از نیروهای یمنی گفت:« به خواست خدا به همین زودی استان مأرب را از وجود داعشی ها خالی خواهیم کرد و به یمنی ها خواهیم داد.»
حملات جنگنده‌های سعودی و قتل‌ عامهای آنان در یمن ادامه دارد. تازه‌ترین این قتل عام‌ها نیز در محله کریتر در عدن رخ
داد که طی آن جنگنده‌های سعودی چندین محله مسکونی را بمباران کردند و پنج ساختمان فرو ریخت.
گزارشگر المنار با اشاره به تصاویر دو دستگاه اتوبوس منهدم
شد گفت : جنگنده‌های سعودی این دو دستگاه اتوبوس را منهدم کردند که دست‌کم بیست نفر از جمله تعدادی کودک شهید شدند.
منطقه العمار در شهرستان صفراء در شمال یمن نیز هدف حملات موشکهای پیشرفته قرار گرفت که حفره‌های بزرگی ایجاد کرد و شماری از غیر نظامیان شهید یا زخمی شدند.
جنگنده های سعودی همچنین تعز ، الحدیده ، ابین و ذمار را نیز آماج حملات خود قرار دادند.
این در حالی است که بخشهای بهداشتی و پزشکی به علت محاصره تحمیلی وضع بسیار بدی دارد.
00:06:36.02

نظر شما