شناسهٔ خبر: 47952745 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی کهگیلویه و بویراحمد:

۶۰ درصد محکومان زندان به اشتغال مولد مشغول هستند

یاسوج- مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۶۰ درصد محکومان زندان به اشتغال مولد مشغول هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، منصور بیژنی عصر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: در قالب برنامه‌های فرهنگی و اجرای برنامه‌های اصلاحی و تربیتی در زندان‌ها از سال گذشته تاکنون یکهزار و ۱۵۰ زندانی در آموزش‌های مذهبی و آموزش‌های تربیتی شرکت کردند.

وی بیان داشت: همچنین پنج هزار و ۲۷۵ نفر زندانی رشته‌های روخوانی، تجوید و صوت قرآن را فرا گرفتند.

بیژنی تصریح کرد: از تیرماه سال گذشته تاکنون با همکاری ستاد دیه و شوراهای حل اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد بدهی ۳۲۰ محکوم مالی در استان تأمین و این افراد از زندان آزاد شدند.

وی افزود: سرجمع بدهی مالی این ۳۲۰ نفر محکوم مالی ۲۰۰ میلیارد تومان بوده و با تلاش شورای حل اختلاف و سفیران صلح ۸۰ درصد این مبلغ یعنی ۱۶۰ میلیارد تومان آن با گذشت طلبکاران محقق و ۴۰ میلیارد تومان باقیمانده از طریق ستاد دیه و خیران تأمین و پرداخت شد.

بیژنی اظهار داشت: هدف اصلی از مجازات حبس، اصلاح تربیت افراد زندانی، آشنایی آنان با ارزش‌های اجتماعی جامعه و سالم نگهداشتن اجتماع از ناهنجاری‌ها است.

وی افزود: مهمترین موضوع در زندان‌های استان تکریم ارزش‌ها اخلاقی و حفظ کرامت انسانی است و بیکاری و نبود اشتغال یکی از آسیب‌های مهم اجتماعی است.

بیژنی تصریح کرد: از طریق اشتغال نشسته در زندان در سال گذشته با محوریت صنایع دستی و به کارگیری زندانیان در کارگاه‌های مختلف و توسعه زندان باز و استفاده از کارگاه‌های بخش خصوصی ضمن مهارت آموزی، ایجاد اشتغال و درآمد زایی برای زندانیان، هزینه معیشت خانواده‌های آنان تا حدودی تأمین شد.

نظر شما