شناسهٔ خبر: 47945325 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام مطرح کرد؛

لزوم توجه به مقوله ترویج فرهنگ عفاف و حجاب

کریمیان گفت: مقوله ترویج فرهنگ عفاف و حجاب از مباحثی است که همواره مورد تاکید و توجه دین مبین اسلام و مذهب تشیع بوده و به آن به عنوان یک تکلیف دینی و شرعی نگاه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، محمد کریمیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در جلسه کمیته حجاب و عفاف، گفت: یکی از مسائلی که همواره موجب افتخار ما در ایران اسلامی بوده است، این مطلب است که فرهنگ حاکم بر کشورمان از تعالیم و آموزه‌های دینی نشات گرفته است.

کریمیان مطرح کرد: مقوله ترویج فرهنگ عفاف و حجاب از مباحثی است که همواره مورد تاکید و توجه دین مبین اسلام و مذهب تشیع بوده و به آن به عنوان یک تکلیف دینی و شرعی نگاه شده است.

او بیان کرد: در دانشگاه باید تلاشمان در این راستا باشد که شرایط به طریقی مهیا گردد که ظرفیت‌ها و زمینه‌های ترویج فرهنگ عفاف به معنای واقعی و در بهترین نحو فراهم گردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار کرد: خوشبختانه در دانشگاه جایگاه و اهمیت مباحث و موضوعاتی همچون عفاف و حجاب در سطح بالایی قرار دارد و همکاران در رعایت این گونه مسائل و تحقق اهداف و برنامه‌های آن همواره پیشقدم بوده اند.

در این جلسه مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ایلام به تاریخچه و مقوله حجاب در نگاه آیات و روایات و آثار و پیامد‌های حجاب از نظر فردی ، خانوادگی و اجتماعی پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین هاشمی افزود: با توجه به توصیه‌های دینی، رعایت عفاف و حجاب در تمام سطوح و در همه عرصه‌ها اعم از سیاسی، فرهنگی و اجتماعی به‌ویژه در بحث خانواده، بنیان‌های خانواده، استحکام خانواده، ایمن‌سازی خانواده، تربیت فرزندان در جامعه تاثیر بسزایی دارد.

او مطرح کرد: اگر بخواهیم بحث عفاف و حجاب به‌عنوان یک فرهنگ دینی مذهبی جایگاه ویژه خود را پیدا کند، همه دست‌اندرکاران، سیاست‌گذاران، برنامه‌ریزان و مجریان دستگاه‌های فرهنگی با وحدت رویه و نگاه جامع به مسائل عفاف و حجاب در راستای معنویت افزایی، اخلاق مداری و رسیدن به اهداف بیانیه گام دوم که خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی است، گام‌های موثری برداشته شود.

انتهای پیام/ ن

نظر شما