شناسهٔ خبر: 4793472 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی قم:

4 هزار و 700 نامه مددجویان قم به رییس جمهوری در چرخه رسیدگی است

قم- ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی قم، گفت: 4 هزار و 700 فقره نامه مددجویان کمیته امداد به رییس جمهوری در چرخه رسیدگی قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، عبدالله جلالی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار داشت: طی دو روز اقامت هیات دولت در استان قم در روزهای ششم و هفتم اسفندماه سال گذشته،450 نامه مردمی به کمیته امداد قم جهت رسیدگی ارجاع شد، که پس از بررسی مددکاران این کمیته 3 میلیارد و 200 میلیون ریال در راستای رسیدگی به در خواست های مطرح شده در این نامه ها هزینه شد.

وی با بیان اینکه کمیته امداد در مورد نامه های مردمی سفر ریاست جمهور به استان، تنها موظف به رسیدگی به نامه های مربوط به مددجویان این کمیته است، افزود: از مجموع نامه های مردمی سفر هیات دولت چهار هزار و 700فقره نامه مربوط به مددجویان تحت پوشش این کمیته بوده، که جهت رسیدگی در تاریخ نوزدهم فروردین ماه 94 به این نهاد ارایه شده است.

جلالی تصریح کرد: پس از دریافت این تعداد نامه کمیته امداد قم با تشکیل ستادی تعدادی از مددکاران را مامور به بررسی این نامه ها نموده، که تاکنون به بیش از هزار و 700 مورد آن رسیدگی شده، و مابقی نامه ها نیز ظرف کمتر از سه ماه رسیدگی خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر این تعداد بیش از 41 هزار نامه مردمی سفر اخیر ریاست جمهوری به استان نیز به کمیته امداد داده شده، که کار تفکیک نامه های مددجویان کمیته از بین آنها در حال انجام است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت توجه به بحث فرهنگ سازی برای اکرام ایتام در ایام میلاد با سعادت حضرت علی (ع) تصریح کرد: در مسیر حمایت های اجتماعی از محرومان سالروز شهادت حضرت علی به روزی نمادین برای کمک به یتیمان تبدیل شده، وبه لطف آن فرهنگ اکرام و دستگیری از یتیمان بی بضاعت به صورت روز افزون و چشمگیری در حال گسترش است، که تاثیر آن به خوبی در زندگی ایتام قابل مشاهده است.

مدیر کل کمیته امداد قم با اذعان به اینکه در بحث ولادت آن حضرت این خلا کاملا احساس می شود، افزود: با توجه به یتیم نوازی علی (ع) به عنوان سیره عملی و ارزشی آن امام همام مجموعه کمیته امداد و بنیاد بین المللی غدیر به این نتیجه رسیدند، که از امسال همزمان با میلاد مولود کعبه یک حرکت و فضای جدیدی را از بعد فرهنگی، تبلیغی و ترویجی برای تکریم از یتیمان آغاز نمایند.

جلالی با بیان اینکه یکی از برنامه های این طرح کشوری ایجادپایگاه های اکرام ایتام است، افزود: این طرح که در فاصله زمانی میلاد حضرت علی تا ولادت امام جواد(ع) اجرا می شود، پایگاه هایی در سطح کشور و استان با هدف توسعه اکرام ایتام و حامی یابی برای آنها بر پا می شود.ک/3

7403/ 6133/

نظر شما