شناسهٔ خبر: 47925946 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

بازتاب اولین کنفرانس خبری رئیس جمهوری منتخب ایران در رسانه های غربی

سخنان،رئیس جمهوری منتخب کردم ایران بازتاب گسترده ای در رسانه های انگلیسی زبان داشت و اکثر آنها به تاکید ابراهیم رئیسی بر لزوم برداشتن همه تحریم های آمریکا علیه ایران پرداختند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری شبستان،جهان اسلام: سخنان «ابراهیم رئیسی» ،رئیس جمهوری منتخب کردم ایران بازتاب گسترده ای در رسانه های انگلیسی زبان داشت .

«سی ان ان» در گزارشی نوشت که ابراهیم رئیسی،رئیس جمهوری منتخب مردم ایران  در نخستین کنفرانس خبری خود گفت که آمریکا توافق هسته ای سال 2015 میلادی را نقض کرده است.

بر اساس گزارش «سی ان ان» ، رئیس جمهوری منتخب مردم از «جو بایدن»،رئیس جمهوری آمریکا خواست تا به توافق هسته ای با ایران (برجام) برگردد.

وی در پاسخ به «فردریک پلیتگن»،خبرنگار سی ان ان در تهران با اشاره به اینکه برنامه موشک های بالستیک ایران قابل مذاکره نیست از بایدن خواست تا همه تحریم ها علیه ایران را بردارد.

روزنامه گاردین نیز در گزارشی در این زمینه نوشت که رئیس جمهوری منتخب مردم ایران دیدار با رئیس جمهوری آمریکا را رد کرده و تاکید کرد که مذاکره درباره برنامه موشک های بالستیک ایران امکان پذیر نیست.

روزنامه ایندیپندت هم گزارشی در مورد اولین کنفرانس خبری «ابراهیم رئیسی»،رئیس جمهوری منتخب مردم ایران نوشت و در آن به موضع ایشان در مورد مذاکرات هسته یا اشاره کرد.

بر اساس گزارش این روزنامه رئیس جمهوری منتخب ایران با اعلام حمایت از گفتگوهای هسته ای با کشورهای اروپایی تاکید کرد که با رئیس جمهوری آمریکا دیدار نخواهد کرد.

این روزنامه افزود: ابراهیم رئیسی در عین حال تاکید کرد که رئیس جمهوری آمریکا باید همه تحریم ها علیه ایران را بردارد.

خبرگزاری رویترز هم به اظهارات ابراهیم رئیسی در مورد گفتگوی ایران با شش قدرت جهانی پرداخت  و نوشت که رئیس جمهوری منتخب ایران اعلام کرد که از این مذاکرات برای به ثمر رساندن توافق هسته ای حمایت می کند.

رویترز نیز به مسئله تاکید ابراهیم رئیسی بر لزوم لغو همه تحریم ها علیه ایران اشاره کرد.

«یورو نیوز» هم با بازتاب اولین کنفرانس خبری در گزارشی با تیتر «ایران درباره برنامه هسته ای اش مذاکره نخواهد کرد» نوشت: رئیس جمهوری منتخب مردم ایران اعلام کرد که تمایل به گفتگو درباره برنامه هسته ای ایران ندارد.

بر اساس این گزارش ،ابراهیم رئیسی همچنین تاکید کرد که حمایت ایران از گروه های منطقه یا شیعه در کشورهایی مانند عراق نیز قابل مذاکره نیست.

پایان پیام/7

نظر شما