شناسهٔ خبر: 47908632 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین خبرداد؛

راه‌اندازی هنرستان هنرهای زیبا برای دختران در قزوین

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: هنرستان هنرهای زیبا برای دختران در دو رشته و با پذیرش ۵۰هنرجو فعالیت خود را در قزوین آغاز کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ محمدحسین اسماعیلی،  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در سومین جلسه شورای آمورش و پرورش که عصر یکشنبه با حضور استاندار قزوین در سالن مدیریت بحران استانداری تشکیل شد؛ گفت: مجتمع های فرهنگی و هنری استان قزوین ظرفیت ارزشمندی برای بهره گیری دانش آموزان در فصل تابستان و پر کردن اوقات فراغت آنها است.

او افزود: مجتمع های فرهنگی ارشاد می تواند کانون فعالیت دانش آموزان در فصل تابستان باشد و در این میان کانون های فرهنگی و هنری مساجد هم با شبکه گسترده آن در اقصی نقاط استان از دیگر امکانات هنری است که می تواند در اختیار مخاطبان جوان و نوجوان قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین یادآورشد: موسسات قرآنی و انجمن های هنری در رشته های هنرهای تجسمی، نقاشی، موسیقی،نمایش، کتابخانه های عمومی هم از دیگر ظرفیت های فرهنگی استان است که در صورت هماهنگی و حمایت استانداری می توانیم این مجموعه بزرگ را برای استفاده دانش آموزان در فصل تابستان مهیا کنیم.

اسماعیلی در ادامه از راه اندازی هنرستان هنرهای زیبا برای دختران در قزوین به عنوان حرکتی ارزشمند یاد کرد و اظهارداشت: هنرستان دختران در دو رشته و پذیرش ۵۰هنرجو فعالیت خود را در قزوین آغاز کرده و مورد استقبال قرار گرفته است.

او بیان کرد: با ایجاد مقدمات لازم آماده راه اندازی هنرستان هنرهای زیبا برای پسران هستیم که در صورت تامین ۵۰۰میلیون تومان اعتبار و تامین تجهیزات لازم می توانیم امسال شاهد افتتاح این هنرستان هم باشیم.

اسماعیلی گفت: در گام اول می توانیم ۵۰هنرجوی پسر را جذب این هنرستان کنیم اما هدف اصلی ما ایجاد دانشکده هنرهای زیبا در استان است که در صورت حمایت مسئولان استانی پیگیر آن هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اظهارکرد: در کشور بیش از ۴۹هنرستان با پذیرش ۴هزار هنرجو فعالیت می کند و در استان قزوین هم با وجود هنرمندان شاخص و استعدادهای مختلف هنری راه اندازی هنرستان و دانشکده هنری دستاورهای فرهنگی خوبی دارد.

48

برچسب‌ها:

نظر شما