شناسهٔ خبر: 47888930 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

کاهش ۲۸ درصدی میزان ذخایر آب در مخزن سد‌ها

آخرین وضعیت سد‌های کشور نشان می‌دهد که میزان ذخایر آب در مخزن سد‌ها به ۲۷ میلیارد و ۵۸۰ میلیون مترمکعب رسیده که در مقایسه با سال آبی ۹۹-۹۸ دارای ۲۸ درصد کاهش است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - بنا بر اعلام پاون، در سال آبی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ از مجموع ظرفیت ۵۰.۵ میلیارد مترمکعبی مخازن سد‌ها، حدود ۲۷ میلیارد و ۵۸۰ میلیون مترمکعب، معادل ۵۵ درصد مخازن پر شده است.

به تبع روند کاهشی بارش‌ها، حجم ورودی آب از ابتدای سال آبی ۰۰-۹۹ تاکنون برابر با ۲۶ میلیارد و ۴۲۰ میلیون مترمکعب بوده که نسبت به مدت مشابه سال آبی قبل از آن (۵۰ میلیارد و ۷۰ میلیون مترمکعب)، بیانگر کاهش ۴۷ درصدی ورودی آب به مخازن سد‌های کشور است.

آخرین وضعیت سد‌های کشور نشان می‌دهد که میزان ذخایر آب در مخزن سد‌ها به ۲۷ میلیارد و ۵۸۰ میلیون مترمکعب رسیده که در مقایسه با سال آبی ۹۹-۹۸ (۳۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب) دارای ۲۸ درصد کاهش است.

به تبع میزان ورودی به سد‌های کشور، خروجی آب از سد‌ها با کاهش مواجه بوده و تا این مدت ۲۵ میلیارد و ۹۶۰ میلیون مترمکعب خروجی آب از سد‌های کشور صورت گرفته، به‌گونه‌ای که در مقایسه با مدت مشابه سال آبی قبل، از کاهش ۳۵ درصدی برخوردار بوده است.

 

 

انتهای پیام/

نظر شما