شناسهٔ خبر: 47884119 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش استان خبر داد:

راه اندازی هنرستان پسرانه "هنرهای زیبا" در استان قزوین

به گزارش اداره اطلاع رسانی روابط عمومی؛ صبح روز یکشنبه سی ام خردادماه، تفاهم نامه راه اندازی هنرستان پسرانه "هنرهای زیبا" میان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین و اداره کل آموزش و پرورش استان با حضور حسنعلی اصغری مدیر کل آموزش و پرورش، محمدحسین اسماعیلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، توفیق محمد حسینی معاون آموزش متوسطه استان و مسئولان اداره فنی و حرفه ای و کاردانش استان امضا شد.

صاحب‌خبر -

مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به ضرورت  راه اندازی هنرستان  پسرانه "هنرهای زیبا" در قزوین اظهار امیدواری کرد: با توجه به پیشینه تاریخی استان در حوزه های هنری و سبقه ای که از گذشته در دیار مینودری وجود داشته است، هنرستان هنرهای زیبا با هدف ایجاد نگاه رو به توسعه در استان، بستری برای مهارت آموزی دانش آموزان را فراهم نماید.

این مقام مسئول افزود: وظیفه داریم ضمن اثربخشی فعالیت های فرهنگی و آموزشی برای دانش آموزان، فضایی مهیا نماییم تا دانش آموزان به سمت علایقشان بروند تا فرصتی در جهت تربیت نیروی انسانی متخصص و کارامد برای توسعه فعالیت های استان باشد.

اصغری ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته و مجوزهای دریافت شده افزود: هنرستان "هنرهای زیبا" ویژه پسران برای مهرماه سال جاری،  در رشته های موسیقی"سازهای ایرانی"، هنرهای نمایشی، فتوگرافیک و انیمیشن شروع به کار خواهد کرد.

اسماعیلی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهمترین موضوع در راه اندازی هنرستان هنرهای زیبا را، تأمین فضای فیزیکی مناسب برای هنرستان، تأمین تجهیزات مورد نیاز و تامین نیروی انسانی متخصص دانست.

گفتنی است؛ سال گذشته هنرستان "هنرهای زیبا "ویژه دختران با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی راه اندازی شد و در حال حاضر بیش از ۵۰ هنرجو در رشته های موسیقی ایرانی و هنرهای نمایشی، مشغول تحصیل هستند.

 

نظر شما