شناسهٔ خبر: 47863239 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

محمد علی الحوثی:

«صنعاء» به اقدام «گوترش» علیه «أنصارالله» پاسخ عملی می‎‌دهد

رامین حسین آبادیان

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در واکنش به اقدام دبیرکل سازمان ملل در درج نام «أنصارالله» در لیست گروه‌های ناقض حقوق کودکان، گفت: صنعاء به اقدام گوترش پاسخ عملی خواهد داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن به اقدام «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در درج نام انصارالله در لیست ناقضان حقوق کودکان واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، وی با انتشار یک پست توئیتری نوشت: صنعاء به این اقدام دبیرکل سازمان ملل متحد پاسخ عملی خواهد داد و با برگزاری یک راهپیمایی با حضور کودکان یمنی جنایات ائتلاف سعودی طی ۶ سال تجاوز به یمن، علیه کودکان این کشور را به نمایش خواهد گذاشت.

«صنعاء» به اقدام «گوترش» علیه «أنصارالله» پاسخ عملی می‎‌دهد

الحوثی همچنین عنوان کرده است: یک راهپیمایی برای کودکان یمنی تدارک دیده می شود تا طی آن، تصاویر و ماکت هایی از پیکرهای کودکانی که به دست ائتلاف سعودی شهید شده اند، به نمایش درآیند.

پیش از این، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن در سخنانی تأکید کرد که ایالات متحده آمریکا در توقف روند حملات و محاصره دشمن سعودی علیه یمن همکاری نمی‌کند.

وی در ادامه افزود: ما از هیچ طرفی انتظار کمک رسانی نداریم تنها خواسته‌ای که داریم این است که محاصره برداشته شود. دشمن سعودی از دولت مستعفی منصور هادی خواسته است تا با محاصره یمن بیش از پیش همراهی کند!

عضو هیأت مذاکره کننده یمن در ادامه افزود: در جریان گفتگو با طرف‌های درگیر در پرونده یمن تاکنون هیچ گونه پیشرفتی حاصل نشده است زیرا سازمان ملل به نفع قدرت‌های بزرگ داوری می‌کند.

محمد عبدالسلام در پایان سخنانش فاش کرد: از بان کی مون (دبیرکل سابق سازمان ملل) پیش‌تر پرسیدم که چرا نام عربستان سعودی را از فهرست رژیم‌های کودک کش حذف کردید، گفت چون فشار مالی وارد کردند.

نظر شما