شناسهٔ خبر: 47834974 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آمریکا: مذاکرات وین با پیشرفت همراه است

وزارت خارجه آمریکا از پیشرفت در مذاکرات برجامی در وین خبر داد و افزود نمی‌توان درباره زمان اتمام ششمین دور مذاکرات چارچوب زمانی ارائه داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت امور خارجه آمریکا از پیشرفت در مذاکرات برجامی درباره برنامه هسته‌ای ایران در وین خبر داد.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد برای پایان دور ششم مذاکرات هیچ محدوده زمانی وجود ندارد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اعلام اینکه در مذاکرات برجامی در وین پیشرفت‌هایی صورت گرفته است، اما چالش‌ها همچنان پابرجا هستند. ند پرایس همچنین گفت که نمی‌تواند درباره زمان اتمام ششمین دور مذاکرات وین چارچوب زمانی ارائه دهد.

قدرت‌های جهانی از اوایل ماه آوریل (فروردین) در تلاش برای بازگرداندن آمریکا به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران، نشست‌هایی را در وین برگزار کرده‌اند. آمریکا سال ۲۰۱۸ (۱۳۹۷) و در دوران ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» یک‌جانبه از این پیمان خارج شد.

اکنون که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، برای احیای این توافق اعلام آمادگی کرده است، ششمین دور از مذاکرات در وین می‌گذرد.

روز گذشته (پنجشنبه) «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، در پیامی از پیشرفت در مذاکرات برجامی در وین، پایتخت اتریش خبر داد و نوشت: «مذاکرات برجام وین در حال پیشرفت است. در چند روز گذشته درباره بحث‌برانگیزترین چالش، یعنی اجرای برنامه، زمان و مسئول آن، به شفافیت دست یافتیم.»

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که مقامات مذاکره ‌کننده کشورمان تاکید کرده‌اند که مذاکرات پیش رو در وین بدون توجه به نتیجه انتخابات ریاست‌ جمهوری در ایران ادامه پیدا می‌کند و فقط جنبه فنی آن اهمیت دارد. تهران تصریح کرده است که مسائل سیاسی داخلی بر مسیر مذاکرات تاثیری نخواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما