شناسهٔ خبر: 47834284 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افتتاح جشنواره چلچراغ در شیراز

جشنواره چلچراغ صدا و سیمای مرکز فارس در سالروز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی علیه السلام رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، امروز با حضور تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی جشنواره چلچراغ صدا و سیما در شاهچراغ آغاز به کار کرد.

علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار رادیویی خود را در زمینه معرفی حضرت احمد بن موسی (ع) به دبیرخانه جشنواره به نشانی صدا و سیمای مرکزفارس ارسال کنند.

اختتامیه جشنواره رادیویی چلچراغ سالروز شهادت امام رضا علیه السلام با معرفی نفرات برگزیده به پایان خواهد رسید.

آیت الله دژکام در این مراسم با تقدیر از عملکرد صدا و سیمای مرکز فارس در برگزاری این جشنواره، افزود: قصد داریم امسال با همکاری صدا و سیما جشنواره رادیویی چلچراغ به صورت تلویزیونی هم برگزار شود.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس هم گفت: طی سال‌های گذشته جشنواره چلچراغ از پرمخاطب تمرین برنامه‌های مذهبی صدا و سیما بوده و توانسته در معرفی شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت علیهم السلام نقش آفرینی کند.

سهرابی افزود: صدا و سیما بعد از بیانات رهبر معظم انقلاب در نامگذاری شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران اسلامی کار‌های مختلفی در حوزه سخت افزاری از جمله راه اندازی بزرگترین استودیوی تلویزیونی در حرم مطهراحمد بن موسی (ع) و از نظر نرم افزاری شامل ساخت برنامه‌های متعدد مرتبط با حرم مطهراحمدی و محمدی (ع) در سیما، صدا، خبر و فضای مجازی کرده است.

او با نام بردن از جشنواره چلچراغ به عنوان موفق‌ترین برنامه صدای مرکز فارس که در این زمینه فعالیت داشته است از حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و مراکز علمی و همچنین شورای شهر و شهرداری شیراز خواست با رسانه ملی برای تولید برنامه‌های با محتوا در خصوص این امام زاده جلیل القدر همکاری کنند.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس افزود: تمهیدات و زیر ساخت‌های رسانه‌ای لازم در حرم مطهر دیده شده است و در هر نقطه از حرم شاهچراغ (ع) که نیاز باشد ارتباط تصویری با شبکه‌های مختلف در سراسر جهان برقرار می‌شود.

او گفت: صدا و سیمای مرکز فارس تلاش می‌کند از امکانات سخت افزاری از جمله فیبر نوری سه حرم مطهر احمد بن موسی (ع) سید علاالدین حسین (ع) علی بن حمزه را با محوریت اتاق فرمان حرم شاهچراغ به یکدیگر متصل نماید.

سهرابی ساخت و تولید سریال احمدبن موسی(ع) را از اقدامات خوب برشمرد که اگر شهرداری و شورای شهر همکاری کنند رسانه ملی آماده ساخت این سریال است.

او در خصوص جشنواره چلچراغ هم گفت: همه تهیه کنندگان و هنرمندان و مستند سازان می‌توانند آثار خود را با موضوع شاهچراغ در اختیار صدا و سیما قرار دهند تا این آثار با کمک رسانه رصد و پخش شود.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس افزود: در نخستین جشنواره از ۳۲۹ اثر حرفه‌ای ارسالی ۹۰ اثر مردمی بود که با امکاناتی که در اختیارشان بوده به تولید محتوا در خصوص این امامزاده جلیل القدر پرداختند، همچنین ۱۳۶ اثر در حوزه رادیو نما، ۲۳۰۰ هنرمند از ۲۲ استان کشور در این خصوص برنامه یاختند.

سهرابی گفت: تمام آثار تولید شده در جشنواره‌های سال‌های گذشته از ۱۵۷ شبکه محلی، ملی و بین المللی صدا و سیما ار سال شد.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس با اشاره به افزایش ارسال آثار در سال ۹۹ به هزار و ۶۲۵ اثر گفت: بیش از ۱۱۶ ساعت برنامه از تولیدات این جشنواره از شبکه‌های مختلف پخش شد.

همچنین به مناسبت روز بزرگداشت شاهچراغ علیه السلام از سه کتاب مرتبط با شاهچراغ رونمایی شد.

کتاب سیمای حضرت شاهچراغ علیه السلام در تعزیه، به نویسندگی عبد الصمد فهندژسعدی و رقیه سادات رضوی، کاشی‌های بهشت به نویسندگی راضیه روستا و مدفونین آستان مقدس احمدی و محمدی به همت حرم مطهر از کتاب‌های مرتبط با حرم مطهر شاهچراغ است که امروز از آن رونمایی شد.

همچنین بخش فیزیو تراپی درمانگاه خیریه تخصصی و فوق تخصصی حرم مطهر با پیشرفته‌ترین امکانات و در دو بخش ویژه بانوان و آقایان افتتاح شد.

کوشکی رئیس این در مانگاه گفت: برای تجهیز و تکمیل بخش فیزیو تراپی این در مانگاه بیش از ۵ میلیارد ریال اعتبار با کمک مرکز توانبخشی حضرت، ولی عصر تهران هزینه شده است و به بیماران نیازمند در این بخش به صورت رایگان خدمات ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ 

نظر شما