شناسهٔ خبر: 4779686 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر:

زیرساخت توسعه شاخص‎های بهداشتی باید در آموزش جستجو شود

رئیس دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر گفت: زمانی شاخص‌های بهداشتی درمانی به شرایط مطلوب خواهد رسید که به آموزش نیروی انسانی بومی و ماندگار توجه شود.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاری فارس از سراوان، ایرج ضاربان صبح امروز در نخستین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان فنوج، با بیان اینکه نیروی انسانی توسعه یافته در همه بخش‎ها به عنوان محور توسعه قلمداد می‎شود، اظهار داشت: مجوز آموزش نیروی انسانی در مقطع کاردانی جهت دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر از سوی وزارت بهداشت صادر شده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر افزود: سعی داریم از طریق هماهنگی با سازمان سنجش آموزش کشور سازوکاری جامع برای جذب دانشجو در علوم پزشکی ایرانشهر تعریف کنیم و در این سازوکار به تربیت نیروی انسانی ماندگار با توجه به نیاز هر منطقه توجه خواهد شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر با اشاره به توجه ویژه دولت به بحث بهداشت و درمان، اضافه کرد: خوشبختانه سیاستی در وزارت بهداشت حاکم شده است که سعی بر تقسیم منابع با به توجه شرایط هر منطقه دارد، خدماتی که بعد از انقلاب اسلامی منجر به بحث بهداشت و درمان منطقه شده است به هیچ وجه قابل مقایسه با پیش از انقلاب نیست ولی هنوز تا رسیدن به شرایط مطلوب فاصله داریم.

ضاربان افزود: بحث سلامت یک مقوله فرابخشی است و علاوه بر سازمان‌های ذیربط همکاری مردم در بخش مهمتری قرار دارد و نیاز است که در سال "همدلی و همزبانی دولت و ملت" به همراهی و همیاری مردم بیشتر توجه شود زیرا که رسیدن به شرایط مطلوب بدون همراهی مردم میسر نیست.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر همچنین با اشاره به شعار" ایمنی غذا از مزرعه تا سفره " در هفته سلامت تاکید کرد: برای رسیدن به یک فرهنگ غذایی مناسب باید به فرهنگ‌سازی در خانواده‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشیم متاسفانه بین آگاهی و عملکرد خانواده‌ها در مصرف مواد غذایی فاصله بسیار است و این در آینده‌ای نه چندان دور ما را دچار مشکل خواهد کرد.

وی گفت: باید اذعان کنم که مدیریت غذایی خانوارهای منطقه خوب نیست و در برخی شاخص‌های تغذیه‌ای تا سه برابر با متوسط شاخص‌های کشوری فاصله داریم.

وی در پایان تاکید کرد: همه ما وظیفه داریم علاوه توجه دادن مردم به امر تغذیه صحیح به تغذیه کودکان و مادران توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

همچنین فرماندار فنوج هم در این جلسه از اقدامات انجام شده توسط دانشکده علوم پزشکی در بحث بهداشت و درمان شهرستان فنوج تقدیر کرد.

ضیاالحق هاشمزهی گفت: استقرار مرکز بهداشت فنوج و ارتقا برخی از شاخص‌های بهداشتی نظیر کاهش مرگ و میر مادران و کودکان را از جمله اقدامات مهم مرکز بهداشت فنوج در کمتر از یک سال گذشته است.

انتهای پیام/3139/ع30/ض1002

نظر شما