شناسهٔ خبر: 47795589 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

امام جمعه سنندج :

ریشه کنی بی سوادی به تلاش، جدیت و صبوری نیاز دارد

امام جمعه سنندج در نشست ستاد پشتیبانی سواد آموزی استان، اقدامات انجام شده در راستای آموزش بی سوادان را رضایت بخش دانست و گفت: ریشه کنی بی سوادی به تلاش، جدیت و صبوری نیاز دارد .

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، ماموستا رستمی امام جمعه سنندج ظهر امروز در اولین نشست ستاد پشتیبانی سواد آموزی استان در سال جاری که در استانداری کردستان برگزار شد با اشاره به اهمیت علم و دانش، گفت: با آغاز بعثت پیامبر اکرم ( ص ) و نزول قرآن، درهای همه علوم برای بشریت باز شد .

 وی با اشاره به تلاش های صورت گرفته در راستای سواد آموزی از ابتدای شکل نظام مقدس جمهوری اسلامی، گفت: برای تکمیل فعالیت ها و ریشه کنی کامل بی سوادی باید اقدامات لازم به خصوص در سطح استان و جامعه هدف انجام شود .

 نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری هم چنین به آسیب های ناشی از بی سوادی نیز اشاره کرد و اظهار داشت : ریشه کنی بی سوادی نیاز به تلاش، جدیت و صبوری دارد و ما در این سال ها پیشرفت داشته ایم اما کافی نیست .

وی بر ضرورت همکاری دستگاه های مختلف با حوزه سواد آموزی برای ریشه کنی بی سوادی و ترغیب و تشویق بی سوادان برای شرکت در کلاس های سواد آموزی و آموزش حضوری بی سوادان تاکید کرد .

ماموستا رستمی با بیان اینکه اگر کشوری بنیه علمی قوی نداشته باشد، پیشرفت نمی کند، اظهار داشت : همه پیشرفت ها با علم امکان پذیر است و تولید، عمران، توسعه و آبادانی در سایه علم اتفاق می افتد .

امام جمعه سنندج در پایان از اهتمام مسئولین آموزش و پرورش دست اندرکاران سواد آموزی در راستای پیگیری اقدامات تشکر کرد .   

نظر شما