شناسهٔ خبر: 47720462 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

داوودی و هاشمی در وزنه برداری المپیکی شدند

پایان تلخ داستان رستم و سهراب در مسیر توکیو

با اعلام رسمی فدراسیون جهانی وزنه برداری، علی داوودی و علی هاشمی نمایندگان ایران در المپیک توکیو هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، هر چقدر دو طلایی وزنه برداری ایران در المپیک ریو تلاش کردند خودشان را به توکیو برسانند، بخت با آن ها یار نبود و اتفاقاتی در این مسیر مانع حضورشان در سومین دوره المپیک متوالی شد. 


بعد از مدت ها انتظار و گمانه زنی به خاطر سیستم پیچیده رنکینگ المپیکی وزنه برداری جهان، بالاخره IWF رنکینگ نهایی وزنه برداران را اعلام کرد و براساس آن نفراتی که سهمیه المپیک توکیو را گرفتند، مشخص شدند. 


طبق سیستم کسب سهمیه، هشت نفر اول هر وزن به همراه بهترین وزنه برداران هر قاره مجوز حضور در المپیک را گرفتند که از ایران علی هاشمی در دسته 109 کیلوگرم و علی داودی در دسته فوق سنگین به عنوان نفرات المپیکی معرفی شدند.

 

در دسته 109 کیلوگرم، علی هاشمی به عنوان نفر چهارم  رنکینگ سهمیه گرفت.

 


پیش از این هم مشخص بود که علی داوودی در دسته 109+ کیلوگرم به سهمیه المپیک رسیده و مورد تایید کادرفنی هم هست، اما فدراسیون در ماههای اخیر تلاش زیادی کرد تا یکی از دو وزنه بردار طلایی المپیک ریو یعنی کیانوش رستمی و سهراب مرادی بتوانند بلیت توکیو را برای خودشان رزرو کنند. کیانوش که به امید قبول شدن درخواست خود از سوی فدراسیون جهانی بود و سهراب مرادی هم انتظار داشت که همه اتفاقات در جدول رنکینگ به سود او رقم بخورد، اما در نهایت این وزنه بردار هم از المپیک بازماند.

 

در دسته 109+ کیلوگرم، علی داودی به عنوان نفر دوم به سهمیه رسید.

 


سهراب مرادی این شانس را داشت که در مسابقات کلمبیا سهمیه خود را قطعی کند، اما مصدومیت و بدشانسی های متوالی او در این رقابت ها نیز ادامه دار بود تا دست سهراب از دومین مدال المپیکی اش کوتاه بماند. 


حالا دو وزنه بردار المپیکی ایران یعنی علی هاشمی و علی داوودی باید با هدایت محمدحسین برخواه به توکیو سفر کنند و خیلی بعید است که بتوانند حتی یکی از مدال های طلای دوره قبلی وزنه برداری ایران را تکرار کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما