شناسهٔ خبر: 4771477 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

از سوی مدیر کل دامپزشکی هرمزگان

واردات گوشت بوفالو از مبدا هرمزگان تایید شد

مدیر کل دامپزشکی هرمزگان با تایید واردات گوشت بوفالو از طریق گمرکات این استان گفت: واردات گوشت بوفالو که از طریق هرمزگان وارد کشور می‌شود هیچ منع مصرف خوراکی ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ذبیح‌الله غریب امشب در نشستی به مناسبت روز جهانی دامپزشکی، با اعلام مطلب مذکور، اظهار داشت: این در حالیست که واردات گوشت بوفالو برای مصارف صنعتی است و مجوز توزیع غیرصنعتی ندارد.

وی افزود: سال گذشته با لغو ممنوعیت صادرات دام که از سال 90 اعمال شده بود صادرات رسمی 189 هزار راس دام از استان هرمزگان به کشورهای حاشیه خلیج فارس را داشته‌ایم که این امر روند قاچاق دام را بسیار کمرنگ کرد.

این مسئول تصریح کرد: ممنوعت صادرات دام زنده که به پدیده قاچاق دام می‌انجامید علاوه بر خروج ارز از کشور مشکلات بسیاری را در خصوص عدم نظارت بهداشتی و همچنین تشکیل پرونده‌های قضایی به همراه داشت.

وی ادامه داد: با تدبیری که سال گذشته اندیشیده شد مجوز صادرات رسمی دام صادر شد که این امر علاوه بر ارزآوری و نظارت بهداشتی به اقتصاد کشور نیز کمک شایانی کرد.

مدیر کل دامپزشکی هرمزگان در ادامه به کاهش کانون بیماری‌های دامی در استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته با تدابیر اندیشیده شده 160 کانون بیماری سال 92 با کاهش 50 درصدی به 70 مورد رسید که این امر نشان از ارتقا شاخص‌های سلامت در محصولات دامی دارد.

غریب‌ همچنین از واکسیناسیون 26 میلیون قطعه مرغ، 211 هزار راس گوسفند، بز، بره و بزغاله و همچنین شش هزار و 970 راس گاو و گوساله خبر داد و گفت: سال گذشته 9 میلیون قطعه مرغ و 67 هزار راس دام سبک و سنگین در استان ذبح شد که در این میان ذبح 486 نفر شتر به دلیل ارگانیک بودن گوشت آن از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی مجموع کل صادرات آبزیان از استان هرمزگان را 15.5 هزار تن اعلام کرد و گفت: این در حالیست که کل استان‌های کشور در این بخش فقط پنج هزار تن صادرات داشته‌اند.

مدیر کل دامپزشکی هرمزگان همچنین میزان واردات گوشت قرمز را 83 هزار تن و آبزیان صنعتی را 42 هزار تن در سال 93 عنوان کرد و گفت: در بخش واردات گوشت مرغ به دلیل خودکفایی و تولید مکفی در داخل هیچ رقم وارداتی نداشته‌ایم.

وی اضافه کرد: در بخش صادرات پا و پنجه مرغ نیز سال گذشته 26 هزار و 600 تن از کشور صادر شده است که 650 تن آن مربوط به هرمزگان است.

مدیر کل دامپزشکی هرمزگان همچنین از ترانزیت 65 هزار تن انواع گوشت قرمز، گوشت مرغ، آبزیان و سایر فرآورده‌های دامی خبر داد و گفت: این میزان از طریق مجتمع بندری شهید رجایی در استان هرمزگان به کشورهای آسیا میانه ترانزیت شده است.

غریب‌ در پایان افزود: یکی از مهمترین هدفگذاری‌های سال 92 راه‌اندازی سیستم ردیابی محصولات دامی است که نقش بسیار مهمی در کنترل و نظارت بر تولید محصولات سالم دامی دارد.

انتهای پیام/88007/گ30/ژ1001

برچسب‌ها:

نظر شما